Zgodilo se je na severu Švedske, ko se je vohunski fotograf peljal mimo bencinskega servisa in tam opazil štiri Porscheje Cayenne. Štirje testni Porscheji na črpalki za gorivo se mu niso zdeli nič posebnega, nič ni bilo nenavadnega, mu je pa eden od teh padel v oko.
»Tokrat je nekaj pritegnilo moj pogled. Eden izmed Porschejev je točil dizelsko gorivo! « je povedal. Ko so testniki v bližnji restavraciji polnili svoje želodčke, je vohun opazoval Porschejeve SUV-e in pri tistem, ki mu prija plinsko olje, opazil drugačen zaključek izpušnega sistema kot pri drugih. Odločitev, da počaka, se je izplačala, ko je voznik ‘čudnega’ Cayenna prižgal motor. Dizel! ! !
Zvok, ki ga je zaslišal, je bogokleten za marsikaterega navdušenca nad športnimi avtomobili, vohun pa je eden izmed redkih ljudi na svetu, ki je slišal zvok dizla pri Porscheju! Pustite traktorje in VW-jevega Hrošča … Ker seveda uradnih podatkov o pripravah serijskega Cayenna z dizelskim motorjem seveda ni, lahko le ugibamo, ali je bil pod motornim pokrovom prototipa Volkswagnov 3.0 V6 TDI z 240 ‘konji’ iz Touarega.
Dizelski Cayenne bo Porscheju pomagal zniževati izpust CO2 in širil ponudbo (vendarle je verjetno nekaj kupcev, ki si želijo TDI Porscheja). Serijski Cayenne ‘TDI’ naj bi se pojavil že prihodnje leto, zelo verjetno pa je, da bo pod motornim pokrovom 3, 2-litrski dizelski šestvaljnik z dvema turbopuhaloma in več kot 300 ‘konji’. Do prihoda hibridnega Cayenna (leta 2010? ) bo turbodizelski Cayenne najbolj ‘zelen’ Porsche.
Bojazni, da bi se turbodizli pojavili tudi v seriji 911, za zdaj (koliko časa še? ) ni, saj kompaktne mere športnika (in motorjev) v aktualni generaciji tega še ne omogočajo. Tudi hibridnih Devetstoenajstic še ne bo, in to zaradi podobnih razlogov: v štirivratni kupe Panamero in Cayenna (oba sta že potrjena tudi kot hibrida) je veliko lažje shraniti vso potrebno tehniko, predvsem baterije.
Porschejevi šefi so še lani zagotavljali, da zaradi stroškov, ki bi jih prinesli razvoj dizelskih motorjev in maloserijske izdelave, ne vidijo smisla v vgradnji motorjev na plinsko olje v njihove izdelke. Stroškovno zadeva pač ne bi bila ‘zdrava’. Uradno sicer še ne govorijo o spremembah, a opaženi prototip jasno nakazuje, da so v Stuttgartu obrnili ploščo. Stroški? Dizle bodo pobrali z VAG-ovih polic, od koder bo zelo verjetno stroje nabiral tudi Audi, ki pripravlja zverinskega Q7 (in Q5), ki pa ne bo imel superbencinarja kot R(S)6 in R(S)4, temveč dizelski motor (po vsej verjetnosti z oznako RD, in ne RS).
Povezava s Cayennom tako ni daleč, tisto o neizdelavi zaradi stroškov, pa pade v vodo. V vsakem primeru čaka porschejevce in audijevce (Quattro) še veliko dela pri razvoju zverinskih dizlov, saj z njimi nimajo toliko izkušenj kot z bencinskimi superstroji.
Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del