Leta 2005 je Volkswagen ustavil proizvodnjo tržno ne preveč uspešnega malega Lupa in od takrat Nemci nimajo prave zamenjave za dobre tri metre in pol dolgi mestni avtomobilček. Res je, na evropskem trgu imajo 3, 8-metrskega Foxa, ki pa je bil primarno narejen za zunajevropske trge in je tako bolj zasilna rešitev za VW.
A kratkoročna Volkswagnova prihodnost na področju malih avtomobilov se bo v kratkem zelo spremenila, saj v Wolfsburgu pripravljajo ofenzivo majhnih avtomobilov, katere napoved smo na preteklih avtomobilskih salonih že videli v obliki konceptov up! .
Skupni vsem novim malim Volkswagnom bodo v zadek nameščeni motorji manjših gibnih prostornin. Koncept skoraj sredinsko nameščenega motorja spom ni na Volkswagnov najslavnejši model vseh časov, na legendarnega Hrošča. Volkswagnovi malčki bodo na voljo v treh dolžinskih različicah, kupci pa bodo lahko izbirali med 3, 45 metra, 3, 60 metra in 3, 75 metra dolgimi vozilci s prikupnim prednjim delom, na katerem zaradi v zadek vgrajenih motorjev ne bo za običajne avtomobile značilne motorne maske, temveč le v obliki nasmeška oblikovan odbijač (podoben, po konceptih up! povzet bo tudi zadek). Prednji del, v katerem ne bo motorja, bo tako služil za prevoz prtljage in za varnost (zmečkljive cone pri čelnem trku vsrkajo energijo). Kolesa bodo potisnjena na vse štiri skrajne robove, vrata prtljažnika, pod katerim bo motor, pa bodo steklena, kar pomeni manjše stroške izdelave in deluje kot pomemben oblikovalski element.
Dodaten prostor bodo prihranili inženirji tudi s pogonom, ki bo neposredno ob motorju, torej na zadnji kolesi, spredaj pa bodo nekateri preostali deli (akumulator, hladilnik . . ), s katerimi bodo snovalci bolje porazdelili težo, ki naj bi se vrtela okoli 800 kilogramov. Razmerje mase, ki naj bi znašalo 40 : 60 v prid zadku, bo seveda odvisno tudi od motorja. Možnosti bo več, kar nekaj agregatov pa danes še ni na trgu. Tako naj bi se v novih Lupih znašli bencinski dvovaljniki gibne prostornine tričetrt litra in različnih moči (atmosferski, polnjeni) ter bencinski in dizelski litrski trivaljnik, obeta(jo) pa se tudi električni agregat(i). Koncept skromnih gibnih prostornin in nabiranja moči s turbopuhali ni novost, saj se vse tovarne ukvarjajo z razvojem manjših in prisilno polnjenih agregatov. Lahko bi zapisali, da koncept malih motorjev izvira iz daljne Japonske, kjer imajo domače avtomobilske tovarne v ponudbi kar precej mestnih avtomobilčkov s prostorninsko skromnimi, večinoma 0, 66- litrskimi motorji, ki so zelo priljubljeni tudi zaradi ugodnih davščin. Primeri so recimo Nissanovi Otti, Moco in Pino, pri razvoju katerih so pomagali ali pri Mitsubishiju ali pri Suzukiju.
Volkswagen bo v nove Lupe serijsko vgrajeval ročne menjalnike, v ponudbi pa bodo skoraj zagotovo tudi samodejni in robotizirani. Glede zadnjih sicer obstaja možnost, da bodo v Wolfsburgu sklenili, da je DSG predraga rešitev za ta tip vozila. Sodobna (vele)mesta zahtevajo prostorsko manj potratne, energijsko učinkovitejše in okoljsko sprejemljivejše avtomobile, kar VW-jevi up! i (Lupi? ) bodo. Napovedanih je več različic, od trivratne (skupaj z zadnjim pogonom bo to pravi novodobni Hrošč) in petvratne do malega limuzinskega kombija. Ta naj bi se pojavil v dveh dolžinskih različicah: različica s krajšim medosjem za štiri in različica z daljšim za šest potnikov. Obe bo odlikoval zelo prilago - dljiv sistem zlaganja sedežev - s preprostim pritiskom na gumb se bodo sedeži zložili v ravno dno, s čimer bo pripravljen teren za prevoz večjih kosov prtljage.
Notranjost novincev bo preprosta, a hkrati oblikovno zanimiva in v marsičem naprednejša od kabin današnjih malčkov. Sedežev s spominsko peno in zaslončkov, občutljivih za dotik, verjetno ne bo. Prvi serijski up! i naj bi se na trgu pojavili že čez dve leti, z njimi pa bo Volkswagen začel novo družino malih vozil, imenovano NSF (New Smal Family). Oblikovno naj bi se novinci torej zelo zgledovali po konceptu up! . Seveda pa bo nekaj drobnih popravkov, kot so manjša kolesa (ne 18-palčna, kot so na konceptih) in dodatne odprtine na straneh za hlajenje motorja . . O cenah je za zdaj še prezgodaj govoriti, dejstvo pa je, da Volkswagen novincev ne bo ponujal za denar, ki kupi Tatinega Nana. Konec koncev bo v serijskih up! ih varnost večja (varnostne blazine, ESP, ABS . . ), zato napovedujemo začetno ceno med osem tisoč in deset tisoč evri. Tako bo v Evropi, na razvijajočih se trgih pa bo VW ponudil tudi skromnejše in cenejše različice. Izdelavo dveh različici, skromnejše in 'zahodnoevropske', je potrdil tudi VW-jev šef Winterkorn.
O imenu
Bo eden izmed novih malčkov Lupo? Uradno se še ne ve, neuradno pa se lahko poigramo z imeni konceptov serije up! . Dodajmo upu še črki l in o.aj dobimo? Lupo!