Italijanski avtomobilski koncern FCA (Fiat Chrysler Automobiles) se na ponovno rojstvo znamke Alfa Romeo pripravlja že kar predolgo in videli bomo, kako se bo podaljševanje čakalne dobe odrazilo pri morebitnih kupcih.
Giulia, prva Alfa 'nove dobe', pa je vendarle dočakala svoje pravo rojstvo – začetek serijske izdelave. To se je zgodilo letošnjega 19. aprila, ko je iz prenovljene tovarne Cassino – Piedimonte San Germano (nekaj več kot 100 kilometrov jugovzhodno od Rima) pripeljala prva nova Giulia. Zdaj lahko bolj resno računamo tudi na napovedane druge Alfine novosti, na primer prvega križanca-terenca Stelvia. Ime zanj je seveda pred časom že predstavil šef FCA Sergio Marcchione. Čez prelaz Stelvio vodi ena od najzanimivejših gorskih cest s številnimi serpentinami iz zgornjega Poadižja, torej Južne Tirolske, v turistično zanimivi Bormio. Po njem se imenuje tudi visokogorski narodni park, ki obsega vršace okoli Bormia in Sante Catarine. Ime ima vsekakor svojo privlačnost tudi v nemški različici – Stilfser Joch. Po panoramski alpski cesti se v kratkih mesecih, ko na njej ni snega, valijo kolone številnih turistov z avtomobili ali drugimi prevoznimi sredstvi.
A pustimo to plat ob strani, Stelvio se kot nov Alfin križanec že zelo približuje uresničenju. V okolici Fiatovega preizkusnega centra v Baloccu za odkrivanje novih modelov specializirani fotografi že nekaj časa spominske kartice fotoaparatov redno polnijo s fotografijami z različnimi dodatki močno skritih prototipov. Stelvio je seveda skonstruiran na osnovi skupne platforme za večino novih Alf, prva na njej pa je seveda Giulia. Osnova novega Stelvia je torej bolj športna in manj terenska, kar bo navsezadnje videti tudi pri pogonskem sklopu avtomobila. Zasnovan je sicer s štirikolesnim pogonom, vanj pa bodo vgrajevali identične motorje kot v Giulio. Na razpolago bo kar nekaj motorjev, prvi je 2,2-litrski turbodizel (s 150 in 180 'konji', verjetno bo na voljo še biturbo z 210 'konji') ter tudi z dvolitrskim štirivaljnim bencinskim motorjem (z 210 in 280 'konji'). Za močnejše in dražje različice pa bodo na voljo tudi motorji V6, tudi najmočnejši iz Giulie Quadrifoglio Verde (2,9 litra), ali bo tu tudi razvil 510 'konj', pa še ni znano.
Za obliko Stelvia je poskrbel glavni oblikovalec Lorenzo Ramaciotti, večina potez pa ohranja nekakšen družinski slog, ki so ga začeli z obliko Giulie. To vključuje poudarjeno sredinsko masko Alfa Romea ter zaobljene dele karoserije, ki naj bi spominjali na mišičasto in športno telo. Zadnji del strehe je zelo kupejevsko oblikovan, saj pri Alfi ne bodo imeli dveh različic SUV (bolj prostornega in bolj športnega). Specializirali se bodo predvsem na bolj športno usmerjene kupce.
Za Stelvio sicer še uradno niso najavili, kdaj ga lahko pričakujemo na cestah, zaradi zakasnitve pri začetku izdelave Giulie pa so se tudi vsi ostali termini v tovarni Cassino pomaknili v prihodnost. A pričakujemo lahko, da bo Stelvio na ceste prvič uradno zapeljal še leta 2017. Če sklepamo po pravkar uradno objavljenih cenah Giulie, bo najcenejši Stelvio z 2,2-litrskim turbodizlom s 150 'konji' v Italiji stal nekaj manj kot 40.000 evrov.