Razkrivamo: Audi A4

Preizkušanje je v sklepni fazi, novi Audi A4 je pravzaprav že gotov. Le še za nekaj malenkosti je treba poskrbeti, preden ga bo javnost dobila v presojo na prihodnji avtomobilski razstavi v Ženevi prve dni marca 2015.

6. 1. 2015

Več kot leto dni zamude ima ta najpomembnejši Audijev model v primerjavi s prvotnimi načrti. Nezadovoljstvo šefov iz Wolfsburga je odneslo kar dva člana uprave Audija, ki sta bila odgovorna za konstruiranje. Prvi mož skupine Volkswagen Martin Winterkorn pa je v Ingolstadt poslal enega svojih najpomembnejših sodelavcev, Ulricha Hackenberga, da bi stvari pri Audiju spet stekle v pravo smer. Osnovna pripomba je bila, da se Audi ne drži več dovolj lastnega vodila – prednost s tehniko.

Hackenberg pri Audiju A4 pri oblikovalskih potezah sicer ni mogel več veliko spremeniti. Te so zadnji prispevek prejšnjega šefa oblikovalskega moštva Audija Wolfganga Eggerja, ki je nato odšel v Torino k Italdesignu. Največ zadnjih sprememb je pri Audiju pri obliki v primerjavi z osnovnim predlogom opaziti na zadku: nove luči zadaj bodo povezane s tanko črto. Sicer pa je precej pomembnih novosti pod pločevino, saj se drugače Audijev najpomembnejši model ne bi mogel kosati s tekmeci, kot sta BMW serije 3 ali Mercedes razreda C. Predvsem zadnji je z najrazličnejšimi elektronskimi sistemi za podporo voznikove vožnje zahteve dvignil visoko. V A4 bo tako za povezavo vse elektronike skrbel poseben nov osrednji računalnik. Pri tem je najpomembnejši korak naprej, da bo ta nadzorni sistem v realnem času dobival številne podatke s kamer, radarjev in tipal ter uporabljal tudi podatke o gibanju ali položaju drugih prometnih udeležencev okoli avtomobila. Takšna elektronika je pripravljena za prihodnost, ko bo mogoča tudi zamisel o popolnoma samostojni vožnji (brez voznika). Seveda je do takšnih možnosti še daleč, a s pripravo so pri Audiju zagotovili, da bodo v A4 lahko vse novosti enostavno dodajali, ko bo za to primeren čas. Tudi pri infozabavnostnih elektronskih sestavnih delih bo v A4 na enostaven način mogoče dodati vsako novost industrije zabavne in mobilne elektronike. Obetavne so tudi novice o motornih novostih. Pri nekaterih manjših motorjih bo tako poleg izklapljanja delovanja posameznih valjev na voljo še prilagajanje kompresijskega razmerja glede na potrebe pogona. Seveda tudi ta dodatek varčuje z gorivom in zagotavlja manjše izpuste strupenih snovi iz motorja. Pričakovati je tudi novost, ki so jo pri Audiju že predstavili v prototipnem turbodizlu prihodnosti – torej puhalo z električnim pogonom namesto tistega na izpušne pline. Na voljo bo tudi priključna hibridna različica, nekaj tehnoloških novosti iz te pa bo vgrajenih v vse serijske Audije A4 – na primer izklapljanje delovanja motorja, ko bo voznik popustil pritisk na stopalko za plin. Tu je tudi posodobljeni sistem nadzora štirikolesnega pogona. Zadnji kolesi se bosta v pogonski sistem pri novem Quattru priključili le še tedaj, ko bodo razmere zahtevale dodaten pogon.

Z vsem tem bodo pri Audiju tako spet laže zadihali, se bolje postavili po robu tekmecem pa hkrati tudi laže novim kupcem rekli – v A4 je prednost v tehniki.