Audi se bo že sredi prihodnjega leta odzval na nove navade evropskih kupcev in jim ponudil novost – Q1.
Avtomobil je seveda križanec, prvi Audijev oblikovalec Marc Lichte pa je pri njem že imel priložnost zasnovati nov oblikovalski pristop. To bo v primeru Audija Q1 pomenilo manj zaokroženih in več ostrih potez. Največji poudarek te spremembe bo viden na novo oblikovanem okviru okoli Audijeve maske (space frame). Druga sprememba pri oblikovanju pa bo v tem, da bodo bočna stekla nekoliko nižja in bo celotna oblika bolj spominjala na Evoque, ki je med premijske avtomobile vpeljal nekoliko drugačen oblikovalski jezik.
Novi Q1 bo dolg le malenkost več kot štiri metre (okoli 4,15 m) in bo za zdaj najkrajši avtomobil iz skupine Volkswagen, zasnovan na platformi MQB. Za izhodišče so konstruktorji vzeli Audijev trivratni A3 in ga primerno preuredili. Vozniški in sovozniški sedež sta postavljena nekoliko višje kot pri običajnih osebnih Audijih, čeprav sama višina avtomobila ne bo dosegla tiste pri Audiju Q3.
V osnovni različici bo imel zgolj prednji pogon in trivaljni (bencinski) TSI z okoli 100 'konji' moči, motor si bodo sposodili iz Audija A1. Seveda bo mogoče vanj vgrajevati tudi močnejše in večje, torej štirivaljne motorje, prav tako pa bo kakšna dražja različica na voljo tudi s štirikolesnim pogonom. Vse to in še marsikaj je na voljo v široki ponudbi konstrukcijskih rešitev, ki jih je prinesla uvedba modularne karoserijske platforme, pa tudi modularne elektronske platforme, kjer bo Audijeva povezljivost s spletom in različnimi pametnimi telefoni prav tako igrala pomembno vlogo pri privabljanju (predvsem mlajših) kupcev.
Q1 bo imel seveda štiri bočna vrata in tudi kar sprejemljiv prostor na zadnji klopi, nova platforma pa omogoča tudi primerno velik prtljažnik. Ta bo z okoli 350 litri tudi v okviru tega, kar ponujajo tekmeci, ki se med majhnimi križanci kar mesečno množijo.
Audi je odločitev o zasnovi novega Q1 sprejel na hitro, ko so v vodstvu ugotovili, da se trendi nakupovanja v Evropi gibljejo proti izbiri manjših križancev. S to odločitvijo so si pridobili kar nekaj prednosti pred obema največjima nemškima tekmecema. BMW je sicer tudi že sprejel dokončno odločitev, da bodo na osnovi nove Minijeve platforme naredili še majhnega križanca, ki bo njihovo ponudbo zaokrožil navzdol. Tu pravkar BMW slavi premiero svojega X1, ki pa je večji kot bo X Urban-Cross, kot naj bi se po razlagi nemške revije Auto Motor und Sport imenoval novi mali napol terenski BMW.
Kdaj in kako se bo med podobne avtomobile podal Mercedes-Benz, pa se v Stuttgartu še niso odločili.