Razkrivamo: Audi Q2

14. 5. 2014
Deli
Razkrivamo: Audi Q2

Edina nova vrsta avtomobilov, ki se hitro širi, so križanci. Torej avtomobili, ki so vsakega malo. Malo so terenci, malo osebni avtomobili, malo lahko celo spominjajo na kupe!

Prav takšen bo naslednji Audi iz njihove zbirke z oznako Q. Dobil bo številčni dodatek 2 in to bo prvič, da bodo s črko Q povezali parno številko. Glede tega, kako bodo imenovali nekatere novosti te Audijeve linije, so se namreč že odločili. Vsi osnovni terensko-križarski modeli bodo imeli neparne številke (Q1, Q3, Q5, Q7, morda kdaj za kitajski trg celo Q9), vsi bolj kupejevski in ekstravagantni pa bodo nosili oznake Q2, Q4, Q6). Vsaj za dva od teh je že znano, kdaj bosta kot serijska zagledala luč sveta – Q2 konec leta 2015, Q6 sredi leta 2016. Tudi tovarni, ki ju bosta izdelovali, že intenzivno pripravljajo (Ingolstadt in novo Audijevo tovarno v Mehiki).

Seveda je jasno tudi, da je konstruiranje Audija Q2 že v zaključni fazi. Ta si je sicer nabrala nekaj zamude, saj so z zamenjavo šefa konstrukcije in razvoja pri Audiju lansko jesen morali pri že na pol končanem modelu marsikaj spremeniti. Ulrich Hackenberg, ki se je vrnil od Volkswagna, kjer je bil odločilni dejavnik pri zasnovi nove platforme MQB, je zamenjal šefa oblikovanja. To je pomenilo tudi nekaj sprememb na videzu novega Q2 v zadnjem trenutku, na tehničnem področju pa so pri Audiju tudi sprejeli dokončno odločitev, da se bodo bolj posvečali elektrifikaciji svojih modelov.

Audi Q2 je kot študija Crosslane Coupé razveseljeval obiskovalce pariške avtomobilske razstave oktobra 2012. Od te študije se je pri Audiju marsikaj spremenilo, vseeno pa so nekatere osnovne stvari ostale. Nespremenjena je odločitev, da bo Q2 imel le dvoje bočnih vrat in tudi sicer bo njegov videz precej kupejevski. V dolžino naj bi meril nekaj čez štiri metre. Bo tudi prvi križanec v koncernu, ki bo zasnovan na modularni platformi s prečno vgrajenim motorjem (MQB), ki jo poznamo že iz Audija A3 pa seveda tudi iz nekaterih drugih modelov iz hiše Volkswagen – Golfa, Leona, Octavie.

Med motorno opremo bo kar nekaj novosti, saj naj bi bil prav Q2 prvi s trivaljnima motorjema (TSI in TDI). Zgolj litrski s primernim turbopuhalom bo zagotavljal osnovno motorno različico TSI, 1,4-litrski trivaljni pa podobno kot TDI. Pomemben delež pa naj bi pri Q2, ki bo imel maso okoli 1,4 tone, kot najpogostejša motorna oprema igrala tista z oznako E-tron. Gre za priključno hibridno tehnologijo, ki so jo pravkar začeli ponujati tudi v Audiju A3.