Razkrivamo: Audijeva omejena igra številk

21. 8. 2017
Deli
Razkrivamo: Audijeva omejena igra številk (foto: Bojan Perko)
Bojan Perko

V zadnjih dveh letih je bila pri Audiju zaradi znanih težav s prikrivanjem pravih vrednosti vsebnosti izpušnih plinov skrb za novosti potisnjena v ozadje. V vodstvu so se dogajale neprestane spremembe. Zdaj ima nekaj več miru za takšne odločitve Peter Mertens, že četrti član uprave, odgovoren za konstrukcijo in razvoj v prav toliko letih.

Potrebno bo resno delo, da bodo nadomestili zamudo in se bolj posvetili prenovljenemu pristopu na tekmi z BMW in Mercedesom, saj so jih oboji predvsem s prodajnimi dosežki v zadnjih letih pustili zadaj. A to ne bo tako enostavno. Audiju zaradi težav z različnimi finančnimi bremeni krčijo izdatke za razvoj novosti, čeprav je to ena od najpomembnejših nalog, da bi se lahko resneje vključili v tekmo med premijskimi znamkami. Za zdaj lahko Audi še živi od preteklega dela, saj zahteva načrtovanje in uresničitev novih modelov kar nekaj let, preden ti pridejo na trg.

Obdobje sprememb

Oba terenca, Q7 in Q5, sta imela še 'rokopis' človeka, ki je zasnoval celotno Audijevo konstruiranje na osnovi modularne tehnike, Ulricha Hackenberga. Realizacija pravkar predstavljenega A8 pa je že padla v obdobje sprememb. V pripravi je še kar precej novosti, od novih A1, A7 in A6 do Q8, Q3 in e-Trona Q6, ki bodo na trgu že konec letošnjega leta in nato še v letu 2018.

Kaj pa bo na trg prišlo po letu 2019, se pravkar pri Audiju še odločajo. V javnost se je že izmuznila odločitev o dveh naslednjih mogočih novostih. Z njima bodo pri Audiju zagotovili, da bo nastopanje v boju z nemškima in ostalimi premijskimi tekmeci bolj enakovredno. Prva bo seveda namenjena razredu avtomobilov, ki so zdaj najbolj iskani – za križance. Z oznako Q4 razvijajo dodatno kupejevsko različico Audija Q3. Ta bo v naslednji generaciji zrasel za dobrih 15 centimetrov, tudi pri njem pa bodo uporabili modularno platformo s prečno postavljenim motorjem, torej podobne rešitve, kot jih poznamo od Tiguana, seveda z Audijevim dodatkom. Q4 je v marsičem spremenjen v primerjavi s predlogom, ki je imel dolgo zeleno luč in oznako TTQ, torej precej športnim pridihom križanca. A s spremenjenim imenom (za uporabo oznake Q4 so dovoljenje pridobili od Alfe Romeo) se spreminja tudi značaj. Šlo naj bi za sicer kupejevsko zarisano karoserijo, a najpomembnejše so bolj proti udobju naravnane lastnosti, v marsičem bo Q4 nekakšna pomanjšana izdaja Q8, s katerim se bomo seznanili na septembrski frankfurtski avtomobilski razstavi. Audi Q4 naj bi na trg prišel proti koncu leta 2019.

Sledenje Mercedesovemu zgledu

Druga novost pa je nova karoserijska različica modela A3. Tudi ta bo pripravljen v letu 2019, kot karoserijska različica Sportback. Odpade sedanja trivratna karoserija (pa tudi kabriolet). Nekaj mesecev za omenjeno in ohranjeno limuzinsko različico, ki so jo kupci odlično sprejeli, pa bo Audi predstavil še novost, A3 Sportcoupe. Z njo naj bi zapolnili vrzel v ponudbi, ki se je pokazala ob dobrem uspehu Mercedesovega CLA. Kot reakcijo na ta Mercedesov uspeh bo tudi BMW ob približno istem času na trgu predstavil svojo serijo 2 Grand Coupe.

Hibridzacija

Glede motorne opreme za oba avtomobila lahko zapišemo le to, da bosta imela kar precej skupnega. Pri ponudbi bencinskih strojev je jasno, da Q4 ne bo uporabljal 115 'konjskega' trivaljnika, ki bo osnovni motor pri A3, ampak bo na voljo z 1,5-litrskim štirivaljnikom z močjo 150 'konjev'. Večji dvolitrski motor bo na voljo v več različicah, tudi za opremo obeh različici z oznako S in močjo okoli 330 'konjev'. Za opremo s hibridnimi motorji naj bi bila na voljo dva blaga hibrida z elektromotorjema z 10 in 15 kilovati ter nekoliko preurejeni že znani priključni hibrid z 1,5-litrskim štirivaljnikom s 150 'konji' in dodatnim elektromotorjem s 85 kilovati. Pri dizlih bo najbrž prav Q4 prvi, ki bo opremljen z novo generacijo dvolitrskih TDI motorjev, moč bo povečana na 122, 163 in na 204 'konje'.

Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del