Razkrivamo: BMW Z5

21. 4. 2016
Deli

Ugibanj, kako bodo pri BMW-ju nadomestili malce ostarelega Z4, bo najbrž kmalu konec. Na visokem severu Švedske so namreč fotografi, iskalci avtomobilskih novosti, odkrili prve primerke roadsterja, ki bi po vseh opaznih značilnostih lahko bil novi BMW Z5.

Zakaj Z5?

Dobro vprašanje, kajti glede na to, kam bi ga glede na velikost v označbah avtomobilov te bavarske družbe uvrstili, bi bolj ustrezala številka 3 ali 4. 5 pa pomeni napredovanje v primerjavi s prejšnjim modelom, takšen pa novi roadster BMW zagotovo bo!

Zdaj je že jasno, tudi zaradi zimskega testiranja že izdelanih prototipov, da bo novost naprodaj kot letnik 2018 in bo predstavljena verjetno v prvi polovici prihodnjega leta. Sočasno z BMW Z5 bo svoj, precej drugačen avtomobil, predstavila tudi Toyota. Njihov avtomobil bo podedoval ime Supra. Vrnitev tega imena za Toyoto je nov dokaz, da poskušajo vrniti ugled znamke izpred desetletij, ko se še niso zapisali hibridom. BMW Z5 in Supra bosta v razred športnih kupejev in kabrioletov vpeljala prav to, saj bo ena od različic obeh partnerjev priključni hibrid! V prihodnosti pač ne bo šlo brez takšne motorizacije v času zahtevnih naravovarstvenih standardov tudi pri športnih modelih, ki računajo na množičnejšo prodajo.

Pri konstrukciji nove platforme za obe znamki je vodilno vlogo sicer imel BMW, a načrt obeh je bil, da bosta izrabili skupno osnovo, nanjo pa postavili povsem različne nadgradnje. BMW bo tako edini imel dve karoserijski različici, nekaj pozneje kot roadster bo namreč predstavil še kupejevsko različico in tako obudil smer, ki so jo Bavarci ubrali s prvotnim Z3. Pri konstrukciji je bilo eno od pomembnih izhodišč precej zmanjšati maso avtomobila. Zaradi tega so opustili težjo zložljivo konstrukcijo trde strehe iz Z4. Hkrati pa so poskušali izrabiti izkušnje, ki so jih pridobili z uporabo različnih sestavnih delov iz ogljikovih vlaken, ki so osrednja sestavina i3 in i8. V dražjih različicah naj bi kupci dobili tudi aktivno podvozje, kjer bodo za prilagajanje cestnim razmeram skrbeli elektronika in številni elektromotorji za uravnavanje geometrije obeh prem. Motorna oprema bo najbrž segala od štirivaljnih do šestvaljnih turbobencincev, če pa bo priključna hibridna tehnologija res Toyotina, še ni povsem jasno. Prav pred kratkim so pri BMW namreč predstavili kar številne tehnološke rešitve, s katerimi bi brez težav lahko poskrbeli tudi za Z5.

Bitka med dvema vodilnima nemškima premijskima znamkama, BMW-jem in Mercedes-Benzom, gre tako naprej. Mercedes je za svojega v ZDA izredno uspešnega SLK pripravil prenovo in ga preimenoval v SLC, BMW pa se bo stvari lotil brez kompromisov. Tudi zato bo na primerno rešitev še treba počakati. (TP)