Razkrivamo: Kmalu novi Yeti

29. 4. 2015
Deli
Razkrivamo: Kmalu novi Yeti (foto: Bojan Perko)
Bojan Perko

Podobno kot se bo odvijala zgodba pri naslednikih sedanjega Tiguana, bo tek dogodkov potekal tudi pri Škodi. To pa torej pomeni novi rod Yetija ter dopolnilo ponud¬be s še večjim križancem.

Najprej bo na trg sredi prihodnjega leta prišel Yeti. Njegovega 'brata' smo vsaj v osnovnih obrisih spoznali pred kratkim – Seat je namreč na avtomobilski razstavi v Ženevi predstavil študijo 20V20, ki je oblikovalski pogled na njihovo serijsko novost. Pri skupini Volkswagen so že najavili, da bodo v Škodini tovarni Vrchlaby izdelovali Seate in Škode. Za zdaj še ni javno, kateri od obeh bo predstavljen prvi, torej novi rod Yetija ali prvi Seatov pravi terenec, ki bo dobil ime Tribu. Je pa že jasno, da bodo pri obeh uporabili konstrukcijsko predlogo, ki jo ponuja Volkswagnova zdaj že skoraj magična kombinacija črk MQB. Gre seveda za skupno platformo, na kateri sta pri Škodi že zasnovana dva modela, Octavia in Superb. Primerno prirejena bo pomenila tudi osnovo za številne križance, ki jih bodo znamke koncerna Volkswagen v prihodnjih letih začele ponujati kupcem.

Škodin Yeti bo doživel kar precej sprememb v primerjavi s tistim, ki ga zdaj videvamo na cestah. Predvsem mu bodo poenotili videz. Ker pri Škodi načrtujejo napad na evropske in azijske trge, bo izgubil vse nenavadnosti, od luči, značilnega stranskega obrisa do zaobljenega in nenavadnega zadka. Tudi povečal se bo, tako da bo zadovoljil tudi potrebe tistih, ki se jim je zdel dosedanji Yeti premalo prostoren. Za obliko bo poskrbel slovaški šef dizajna Jozef Kaban, mojster enostavnih potez, ki jih zdaj že lahko opazujemo na Octavii in Fabii.

Pod pločevino lahko pričakujemo nekaj žlahtnejšo notranjost, ki bo seveda tudi prostornejša, predvsem pa bodo pri Škodi lahko uporabili sodobno elektronsko in infozabavnostno opremo, ki bo omogočila najrazličnejše dodatke.

Tudi glede pogona so zadeve že bolj ali manj jasne. To pomeni dvokolesni pogon pri osnovnih motornih različicah (1,2 TSI in 1,6 TDI) ter štirikolesni pri močnejših (pri 1,8 TSI oziroma 2,0 TDI). V nasprotju s Volkswagnovim Tiguanom se bo motorna oprema pri Yetiju končala pri nekaj manj kot 200 'konjih', da bi vsaj tako zagotovili premijskost in vodilno vlogo znamke Volkswagen v primerjavi s Škodo. Jasna so tudi marketinška izhodišča razlik med obema avtomobiloma podobne zasnove in različnih znamk v Vrchlabyju. Seat Tribu so oblikovalci naredili za odtenek manjšega in predvsem manj prostornega, njegov poudarek bo bolj na športnosti, takšno, trše, naj bi bilo tudi vzmetenje. Yeti pa bo nekaj prostornejši in bolj za družinske potrebe, tudi z udobnejšim vzmetenjem in uporabnejšo opremo.

Že leto pozneje se bo Yetiju pridružil še Snowman, z daljšo medosno razdaljo in večjo karoserijo bo ponudil več prostora in videz večjega in bolj odraslega avta. (TP)