Konec letošnjega leta, zelo verjetno na avtomobilski razstavi v Los Angelesu, bodo tudi uradno predstavili drugi model v sedanji strategiji širjenja in utrjevanja skupine FCA, Maserati Levante.
Ob pred kratkim predstavljeni Alfi Giulii je to še en pomemben korak pri spreminjanju strategije tržnega nastopanja Fiata in vseh njegovih preostalih italijanskih znamk v okviru prenovljenega avtomobilskega podjetja Fiat-Chrysler. Veliki šef Sergio Marchionne je vse stavil na povečanje ponudbe bolj premijskih avtomobilov. Maserati bo pri tem igral pomembno vlogo, saj bo ostal v okviru FCA in bo tvoril vrh ponudbe.
Predstavitev oziroma dokončanje prvega križanca iz hiše Maserati se je od prvotnih načrtov precej zavlekla. Študijo Kubang so predstavili že septembra 2011 na frankfurtski avtomobilski razstavi. Zanjo je bilo najprej slišati, da bo v roku treh let postala prvi serijski Maseratijev terenec (torej konec lanskega leta). A do uresničenja je bilo potrebnega več časa. Vendar so se v novem konstrukcijskem oddelku Maseratija lahko naslonili tudi na izkušnje in tehnično znanje ameriških kolegov pri Jeepu. V marsičem bo namreč Levante temeljil na Jeepovi novi konstrukciji naslednika Grand Cherokeeja, ki ga že nekaj časa pripravljajo Američani. Tako bo nova konstrukcija poleg Levanteja služila tudi za nekoliko večji Jeep Wagoneer. Ta naj bi bil nared za začetek serijske proizvodnje manj kot leto za Levantejem. Z zamudo se morajo sprijazniti tudi pri Jeepu, za Wagoneer je zdaj predvidena predstavitev na razstavi v Los Angelesu leto dni za Levantejem, torej novembra 2016.
V Italiji so aprila in maja že intenzivno testirali prve prototipne Levanteje, a še v za silo skrpani povišani Ghiblijevi karoseriji. Prav pred italijanskimi kolektivnimi počitnicami, ferragostom, pa bodo v poznejšem proizvodnem obratu v Mirafioriju v predmestju Torina izdelali tudi že prve prave Levanteje.
Levante bo opremljen s šestimi različnimi motornimi različicami, s po tremi turbobencinskimi in turbodizelskimi. Najmočnejši bencinski bo 3,8-litrski V8 iz Ferrarijeve Californie s 560 'konji', manjša motorja V6 sta znanca iz Ghiblija in bosta zmogla 350 oziroma 425 'konj'. Najmočnejši Levantejev turbodizel bo novi trilitrski motor V6 z dvojnim turbom in 340 'konji', druga dva sta že znana in zmoreta 250 in 275 'konj'. Seveda bodo za vse na voljo sodobni samodejni osemstopenjski menjalniki dobavitelja ZF. Pa tudi štirikolesni pogon (Q4) je predviden pri vseh različicah.
Cene naj bi se za različice Levanteja gibale od 90 do več kot 200 tisoč evrov.
V kratkem naj bi FCA na borzo postavil izločeno podjetje Ferrari in si tako za manjšinski delež prodanih delnic pridobil nujno potrebni kapital za financiranje svoje konstrukcijske dejavnosti in širitve ponudbe znamk Alfa Romeo in Maserati. Zadnji zato ne bo predmet odprodaje, kot je to načrt za Ferrari. To bo najbrž tudi pomenilo ločitev konstrukcijske dejavnosti obeh znamk, saj so pri razvoju Maseratijevih motorjev najpomembnejšo vlogo igrali izkušeni in uspešni Ferrarijevi konstruktorji. Kako bo Marchionneju in njegovim uspel takšen podvig, pa bo del nove zgodbe.
besedilo Tomaž Porekar računalniška slika Bojan Perko