Razkrivamo: Mazda CX-3

Pri Mazdi so oznake svojih avtomobilov zasnovali brez kakšnega posebnega reda, vsaj ko gre za uporabo številk, ki dodatno označujejo nišne modele.

4. 4. 2014

Za pariško avtomobilsko razstavo lahko pričakujemo predstavitev povsem nove vrste Mazde, mini SUV-a, ki bo dobil oznako CX-3. Glede na to, da bo uporabljal platformo, na kateri bodo nekaj mesecev prej predstavili tretji rod Mazde2, bi bila torej logična oznaka CX-2. A mnenja tržnih strokovnjakov so menda še bolj nepredvidena kot nogometne tekme in bo torej 4,25 metra dolga Mazda CX-3 pač z oznako, ki jo bo postavila ob bok običajni Mazdini Trojki. Ta dolžina pomeni tudi, da bo CX-3 občutno, kar za 30 centimetrov, krajši od CX-5, vseeno pa bo postregel s prostorom za štiri odrasle in z okoli 400 litrov velikim prtljažnikom. Da gre pri tem za povsem načrtno delovanje, govori tudi to, da bodo pri Mazdi merili na kupce, ki jim bo običajna Dvojka premajhna, Trojka pa prevelika, in bo torej CX-3 točno tisto, kar mora biti – odprl bo novo ponudbo in privabil nove kupce.

Mazdine tržnike so pri zasnovi novega mini SUV-a najbolj spodbujali dobri rezultati povpraševanja po Nissanovem Juku, ki si je pridobil številne kupce na vseh trgih, od Azije prek Amerike do Evrope. Razen zamisli o velikosti pa Mazdini konstruktorji Juka niso posnemali. Oblikovno se bo CX-3 lepo uvrstil na družinsko deblo, z značilno masko in okrepljenimi boki.

Kot pogonski stroji bodo seveda prišli v poštev novi motorji iz družine Skyactive, ki jih bomo prvič srečali v Mazdi2 (ki kot študija Hazumi že stoji na salonu v Ženevi). Med temi bosta za CX-3 najpomembnejša oba 1,5-litrska motorja. Bencinski je sicer že znan kot osnovni pri Mazdi 3, enako velik turbodizelski (Skyactive-D) pa bo prav tako slavil premiero v Ženevi.

Sicer pa lahko CX-3 štejemo za podobno dopolnilo programa, kot je Peugeot svojega manjšega 208 dopolnil z mestnim križancem 2008.

Mazdo CX-3 bodo podobno kot Mazdo3 in Mazdo2 za evropski trg izdelovali v novi tovarni v Mehiki (ki je pravkar začela obratovati in ima težave glede hitrega dviga izdelovalne zmogljivosti). A zdi se, da začetek prodaje v Evropi v prvi polovici prihodnjega leta ni ogrožen. (TP)

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri