Skoraj ni več avtomobilskega izdelovalca, ki ne bi vedel, da bo v prihodnosti dobro prodajal, če bo lahko kupcem ponudil široko izbiro terencev.
Mercedes-Benz je med prvimi začel novo gibanje terencev, ki so bili enakovredno uporabni za vožnjo po kolovozih ali pa do opere. Njihov razred M je začetnik sodobnih terencev, sledila sta mu še GLK in GL. Od prej (že 30 let) je tu še klasični razred G. A znamka iz Stuttgarta je zadnje desetletje pridno sanjala o svetovnem vodstvu v premijskem razredu in prespala večino pomembnih odločitev. Posledica: prehitela sta ga tako BMW kot Audi, v nekaterih višjih segmentih (na primer pri velikih limuzinah) pa še sosed Porsche.
Mercedes-Benz se zdaj spreminja, z odločitvijo o celi vrsti manjših modelov, ki vsi temeljijo na isti platformi, zdaj v Stuttgartu poskušajo nadoknaditi zamujeno, kar ne bo lahko. A tu so že prvi trije novi in sodobni modeli, zasnovani na novi platformi: najprej je kupce razveselil razred B, potem je pogled na majhne Mercedese povsem spreobrnil tretji rod razreda A, zdaj se dogaja še predstavitev štirivratnega kupeja CLA (na avtomobilskem salonu v Ženevi).
Za kasneje, a še letos, je predvidena tudi predstavitev novega majhnega terenca, ki so ga pri Mercedesu razvijali kot projekt W156 z oznako GLA. Seveda bo tudi ta uporabljal najmanjšo platformo, s katero so začeli pri razredu B. Tudi po nekaterih merah bo podoben razredu B (dolžina nekaj manj kot 4,5 metra). Prav tako bo podoben tehnični ustroj večine sestavnih delov. V osnovni različici bo GLA zgolj s sprednjim pogonom, v zmogljivejših različicah pa bo seveda na voljo štirikolesni (s sistemom, ki vključuje lamelno sklopko Haldex, kar torej pomeni prenos moči od povsem na prednji kolesi pa do enakega prenosa moči med obe osi – 50 : 50). Tudi motorna oprema bo iz skupnega vira, torej v osnovi štirivaljniki z dodatnimi puhali (bencinski in dizelski z neposrednim vbrizgom), najmočnejši naj bi seveda s štirikolesnim pogonom imel oznako GLA 45 AMG. Motorji so vsi štirivaljniki (večjih prečno med prednji kolesi sploh ne morejo vgrajevati), močnejši in zmogljivejši s prostornino dveh litrov. Izbira bo podobna kot pri A-ju in B-ju, torej pri bencinskih motorjih z močjo 122, 170, 211 in 350 'konj'. Dizli imajo moči 136, 170 in 204 'konje'. Čeprav naj bi študija 'zakamufliranega' GLA obiskovalce razburjala že aprila na avtomobilski razstavi v Šanghaju, bo sejemska premiera kasneje na domačem frankfurtskem IAA (letos septembra). Pri Mercedesu pa ga bodo začeli prodajati šele v začetku leta 2014.
Oblikovalsko se GLA povsem vključuje v novo Mercedesovo linijo, pri kateri ima velik delež tudi slovenski oblikovalec Robert Lešnik, sicer soavtor novega CLA, ki ga bodo lahko oči običajnih obiskovalcev prvič občudovale na salonu v Ženevi (od 7. do 17. marca letos). (TP)