Razkrivamo: Nova Alfa Romeo Giulia Coupe bo GTV

14. 8. 2018 | Tomaž Porekar
Deli
Razkrivamo: Nova Alfa Romeo Giulia Coupe bo GTV

Čeprav vodilni pri FCA (Fiat-Chrysler Automobiles) pravijo, da jih je smrt prvega moža Marchionneja močno presenetila, pa veliko vendarle kaže na to, da je Sergio Marchionne že marsikaj pripravil za čas, ko ga ne bi več bilo na čelu tega italijansko-ameriškega avtomobilskega koncerna. Ena od teh stvari je bil tudi dokaj podroben načrt razvoja znamke Alfa Romeo, ki so ga sedanjim in potencialnim delničarjem predstavili letos pomladi. Takrat je temeljit pregled znamke pripravil Tim Kuniskis, šef znamk Alfa Romeo in Maserati.

Iz pregleda, ki je obsegal naslednjo petletko (do leta 2022), lahko razberemo marsikaj, predvsem pa so to načrti prenove in dopolnitve izbire Alfinih modelov. Gre za širitev različic – za kitajski trg bodo kmalu predstavili podaljšani različici Giulie in Stelvia. Tu je tudi naslednji rod manjše Giuliette in njenega brata, terenca, manjšega od sedanjega Stelvia. Poskrbeli naj bi za še večji terenec, kot je Stelvio.

Osrednja sprememba v pristopu pa se zdi to, da bo Alfa že od konca prihodnjega leta imela novi športno-družinski kupe. Zasnovan bo na Giulijini osnovi, izbrali pa so mu že oznako oziroma ime: GTV. Gre za ponovno oživitev oznake Gran Tourismo Veloce, ki je pri tej italijanski znamki že igrala pomembno vlogo. V kupejevski različici Giulie bo najbrž na voljo več motorjev, vsekakor pa bo najzanimivejši tisti najzmogljivejši: zdaj znani V6 iz Giulie QV naj bi dobil električno gnano turbinsko puhalo, s katerim bi dosegel moč okoli 600 'konjev'. Pomembne postavke, ki so jih ob predstavitvi delničarjem tudi navedli, so bile še zelo uravnotežena razdelitev mase med sprednjim in zadnjim kolesnim parom (50 : 50), štirje sedeži ter štirikolesni pogon, znan iz limuzinske Giulie QV.

Oznanili so tudi, da bodo naredili odločen korak pri zasnovah svojih pogonskih sklopov. Seveda ostaja turbobencinski V6 osnova za njihove zmogljivejše različice, močnejše izvedenke bodo izključno povezane z osemstopenjskim športnim samodejnim menjalnikom. Poleg tega pa bodo že v naslednjih dveh letih poskušali nadomestiti dizelske motorje z novo običajno hibridno ter priključnohibridno tehnologijo (v najzmogljivejši različici s pospeškom 4,5 sekunde do 100 kilometrov na uro ter električnim dosegom okoli 50 kilometrov). Slednja bo verjetno najpomembnejša za Alfin dvig prodaje na kitajskem trgu, kjer si obetajo hitro rast.

Ob GTV pa bodo pri Alfi pripravili še močnejši in bolj športno usmerjen kupe, nekakšnega naslednika zelo kratek čas izdelovanega 8c. Ta bo zasnovan s karbonsko kabino, sredinskim motorjem z dvojnim turbinskim puhalom z več kot 700 'konji', dodatnim električnim pogonom na sprednji kolesi, s čimer bodo omogočili pospešek okoli 3 sekunde do 100 kilometrov na uro.

Pri Alfi tako za prihodnja leta najavljajo sedem pomembnejših novosti, šest njihovih modelov bo imelo priključnohibridne različice, vsi njihovi modeli bodo imeli pomoč elektromotorjev.

S takšnim načrtom je tudi laže pričakovati, da se bodo res uresničile njihove napovedi glede količine prodaje avtomobilov z zaščitnim znakom Alfa Romea. Že za leto 2017 je bilo leta 2014 napovedanih 400 tisoč primerkov, pa se je potem prodaja ustavila pri nekaj več kot 170 tisoč avtih. Zdi se, da je Marchionne tokrat pripravil boljši načrt. Bil je njegov zadnji …