Razkrivamo: Opel Crossland X

Opel bo pri Merivinem nasledniku spremenil vse: ime, zasnovo in videz. Še en dokaz o tem, kako dolgo traja od zasnove do izvedbe nekega modela, bomo lahko videli pri nasledniku Oplove Merive. Ta bo kot Crossland X prvič na ogled na prihodnji ženevski avtomobilski razstavi marca 2017.

Razkrivamo: Opel Crossland X (foto: Bojan Perko) Bojan Perko
18. 11. 2016

Od tedaj, ko je pri Oplu padla odločitev, da bodo naslednika Merive zasnovali v skupnem projektu med General Motorsom in francoskim PSA, so minila že štiri leta. Obe podjetji sta se med tem tudi že odločili, da je bilo njuno sodelovanje precej kratkotrajno. A šele čez nekaj mesecev bo tu prvi otipljiv rezultat njunega dogovora iz leta 2012!

Crossland X sicer ni pravi brat Peugeotovega 3008, kot smo lahko glede napovedi Merivinega naslednika zasledili v najavah različnih medijev, ki prav tako napovedujejo nove modele, preden so zanje znani uradni podatki. Seveda pa bo tudi daleč od tistega, kar smo poznali pri dosedanji Merivi. Crossland X bo križanec, in ne več 'minivan'. Pomembna novost je tudi ta, da so pri Oplu spremenili zasnovo odpiranja zadnjih vrat, ki bodo zdaj povsem konvencionalna. Pričakujemo lahko, da se bo Crosslandova masa vozila v primerjavi s sedanjo Merivo zmanjšala za več kot 100 kilogramov.

Videz pri novem Oplu bo v družinskem slogu, tako da Oplove novosti na skupni platformi nikakor ne bodo podobne avtomobilom francoskega partnerja PSA oziroma njihovih znamk. Vsekakor pa gre pri vseh za podobno zasnovo, saj je tudi Crossland X nastal na platformi MP2, ki jo pri PSA zdaj uporabljajo za večino novih konstrukcij (od Citroëna C4 Picassa do Peugeota 308). Pri Oplu so s tem sodelovanjem pridobili predvsem čas, saj bodo tako lahko hitreje prišli do sodobnejše zasnove. Pomembne novosti bomo našli tudi v notranjosti. Crossland X ne bo imel tako močno digitalizirane opreme na armaturni plošči, kot je tista pri 3008. Oplovci so ostali bolj konservativni, med dvema klasičnima merilnikoma na instrumentni plošči pred voznikom pa bo tudi razmeroma velik zaslon za spremljanje najpomembnejših informacij o delovanju avtomobila. Tudi za program infozabavnosti bodo uporabili nekatere svoje rešitve, v prvi vrsti OnStar za učinkovito povezljivost z zunanjim svetom.

Crossland X, čeprav križanec, ne bo ponujal štirikolesnega pogona. Pri Oplu ne računajo, da bi zaradi tega kupci ne segali po njihovih avtomobilih, še toliko bolj, ker imajo v svojem programu še Mokko X, ki je dobavljiva s takšno opremo. Motorna oprema Merivinega naslednika bo dovolj pestra, podobna kot tista pri Astri, torej s tremi turbobencinskimi motorji (1,0-, 1,4- in 1,6-litrskimi), tudi Oplov 1,6-litrski turbodizelski z različnim naborom moči je primeren za vgradnjo.

Po predstavitvi marca v Ženevi bo sicer na začetek prodaje naslednika še treba počakati nekaj mesecev. Začetek prodaje novosti je pri Oplu načrtovan za pozno poletje 2017. (T.P.)

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri