Razkrivamo: Peugeot 3008; Številka ostane, vsebina se spreminja

19. 11. 2015
Deli
Razkrivamo: Peugeot 3008; Številka ostane, vsebina se spreminja (foto: Bojan Perko)
Bojan Perko

Sedanji Peugeotov model 3008 je bil ob začetku prodaje leta 2009 pravo presenečenje. Pravzaprav v ničemer ni spominjal na katerikoli Peugeot, pa tudi po tistem, kar je ponujal, ga je bilo težko uvrstiti v enega običajnih avtomobilskih predalčkov. Torej: bil je eden prvih križancev. V prvih letih je bil še dokaj uspešen, pozneje so mu pravi križanci z več stika s terenci odvzeli nekaj privlačnosti.

Peugeot zdaj že v zaključni fazi pripravlja drugi rod 3008. Od prejšnjega modela bo najbrž ostala le številka, zasnova pa bo bolj spominjala na terence. Zasnovan bo na platformi EMP2, na kateri smo doslej že lahko spoznali Citroëna C4 Picasso (ter variantno Granda) in Peugeota 308. To torej pomeni okoli 4,5 metra dolg avtomobil z nekoliko povišano karoserijo ter seveda više nameščenimi sedeži v dovolj prostorni kabini. Kot pričakujejo poznavalci, bo poleg običajnega prednjega pogona v dražjih različicah na voljo tudi štirikolesni pogon. Pogonski motorji bodo seveda sodobni, takšni, kot so na voljo v Peugeotu 308. Inženirji so v zadnjem času velik napredek naredili tudi pri sodobnejših asistenčnih sistemih ter opremi zabavne elektronike in medmrežne povezljivosti.

Za učinkovito širitev ponudbe pri Peugeotu se zavzema predvsem sedanji šef Carlos Tavares. Odkar je lani aprila prevzel vodenje, pri PSA ni več nikakršnih dvomov o usmeritvi podjetja, s hitrimi ukrepi na vseh področjih pa je Tavares hitro dosegel tudi dobičkonosnost vseh treh znamk PSA. Tu se zdaj Francozi odpirajo svojemu novemu najpomembnejšemu trgu, Kitajski, saj je kitajski avtomobilski koncern Dongfeng tudi solastnik PSA. Peugeot 3008 bo tako zasnovan tudi z mislimi na kitajske kupce (mogoče za ta trg celo s podaljšano medosno razdaljo).

Čeprav se zdaj pri PSA osredotočajo na sodelovanje s kitajskimi avtomobilskimi partnerji, pa bo novi 3008 imel tudi evropske povezave. PSA mora namreč sodelovati še z nemškim Oplom in prav Oplov sorodni križanec, kot je drugi rod 3008, bo čez kakega pol leta po predstavitvi francoske različice prišel na trg kot nekakšen nadomestek za Merivo. Če držijo govorica, podkrepljene z neuradnimi vestmi iz PSA, bo novi 3008 prvič na ogled v začetku prihodnjega marca v Ženevi, na trg pa bo prišel poleti 2016. (TP)