Ibiza je eno od dveh imen, s katerimi Seat že od začetka delovanja v skupini Volkswagen konec osemdesetih let prejšnjega stoletja zadovoljuje kupce. Zdaj so končali konstrukcijo petega rodu tega modela. Tako kot pri prejšnji bo tudi tokrat Ibiza kot prva v skupini Volkswagen uvedla povsem novo zasnovo pri koncernskem naboru majhnih družinskih avtomobilov (še Polo in Fabia).
Premiera nove Ibize naj bi se zgodila že na oktobrski avtomobilski razstavi v Parizu, v prodaji naj bi bila konec leta. Zasnovana bo bolj odraslo kot doslej, saj bodo tudi za Ibizo uporabili zdaj aktualno platformo za skoraj vse manjše avtomobile iz koncerna, torej s kratico MQB označeno platformo s prečno vgrajenim pogonskim strojem. Tehnika bo zelo podobna tistemu, kar bo nekaj mesecev pozneje ponudil tudi Volkswagen pri Polu.
Tudi Ibiza bo malce zrasla (za dobrih 10 centimetrov), prav tako se bo podaljšala medosna razdalja. Pričakujemo lahko zmogljivejše podvozje, ki bo nudilo udobnejšo vožnjo in še boljšo lego na cesti. Motorji bodo bržda le bencinski, večinoma trivaljniki, edino za najzmogljivejšo Cupro lahko pričakujemo štirivaljni 1,5-litrski TSI s 150 'konji' moči.
V Parizu bosta predstavljeni dve karoserijski različici, štirivratna kombilimuzina in karavan. Trivratne kombilimuzine pri petem rodu Ibize ne bo več. Zamenjala jo bo posebna Ibiza SUV (naša slika), križanec torej, ki bo obdržal vse oblikovalske značilnosti majhnega Seata (nekakšnega pomanjšanega Leona). Križanec bo predstavljen pozneje, verjetno v Frankfurtu septembra 2017. Pri njem si bodo Seatovi inženirji sposodili marsikatero rešitev, ki bo sicer namenjena tudi za dva 'bratska' modela, za Polo SUV in za pred dvema številkama v Avto magazinu razkrit obetaven češki model, Škodo Polar.
Veliko več pozornosti bodo pri Ibizi posvetili elektronski opremi. Tu bo precej večja izbira kot do zdaj, varnostni sistemi bodo na primer omogočali že delno avtonomno vožnjo (na primer aktivni tempomat in zadrževalnik vožnje na voznem pasu). Še bolj elektronsko bodo podprte zahteve mlajših kupcev, ki v Ibizi novega rodu pričakujejo dobro povezljivost prek interneta. Ne sicer ob predstavitvi letos jeseni, temveč pozneje, ko bodo novosti prvič predstavljene v Volkswagnovih modelih (pri večini novosti v koncernu tej znamki pripada prvenstvo). Tako lahko pričakujemo tudi MirorLink, CarPlay in še kaj, seveda tudi upravljanje elektronike pri večjem sredinskem zaslonu s kretnjami.
Seat je pač znamka, ki išče stik z mlajšimi generacijami kupcev, in tako mora ob napredni obliki tudi vsebina iti v korak s časom. (T.P.)