Razkrivamo: Škoda Octavia čez leto dni četrti rod

19. 12. 2018 | Tomaž Porekar
Deli
Razkrivamo: Škoda Octavia čez leto dni četrti rod (foto: Bojan Perko)
Bojan Perko

Po letu zatišja se bo zdaj pri Škodi hitro začelo dogajati marsikaj. Seveda mislimo na nove modele.

Na drugem mestu v tem Avto magazinu boste našli prve podatke o novi Škodi Scali, nasledniku dosedanjega modela Rapida. Scala bo naprodaj takoj po uradni predstavitvi v Ženevi, marca 2019. Skupaj z njo pa bo tam razstavljen tudi že najmanjši Škodin mestni terenec oziroma križanec z imenom Kosmiq, za slabih deset centimetrov daljši kot njegova bratranca Seat Arona in VW T-Cross.

Konec leta, še pred prihodom prvega Škodinega električnega avtomobila (najavlja ga njihova študija Vision E), pa bo na trg prišla nova Octavia. Pri tej gre za četrti rod, odkar so pri Škodi pod lastništvom Volkswagna obudili ime iz Škodine dolge zgodovine. Tudi za novo Octavio ohranjajo enak recept zasnove. To pomeni nekaj večjo karoserijo in več prostora v notranjosti kot podobni, enako dobro opremljen in s ceno, ki naj bi 'jezila' tekmece. Naloga konstruktorjev nove Octavie je bila zapletena. Avtomobil so morali malce povečati (plus 3 cm), pa tudi razširiti (plus 1 cm) in znižati ter mu tako izboljšati videz. Dokaj neuspešno rešitev štirih oglatih žarometov, ki jih ima Octavia, odkar so jo leta 2017 'prenovili', bodo opustili. Zdaj bodo žarometi iz svetlečih diod precej tanjši in proti bokom avtomobila bolj zašiljeni, imela pa bo tudi prenovljeno masko, kakršno so pravkar uvedli pri Scali. Povečanje notranjosti bo predvsem v prid več prostora za potnike, prtljažni prostor ostaja skorajda nespremenjen (620 litrov pri kombiju, 590 pri petvratni različici).

Po sedanjih podatkih bodo za pogon Octavij skrbeli le motorji z notranjim izgorevanje, bencinski, dizelski ter tudi takšni na stisnjen zemeljski plin. V močnejših različicah bodo za učinkovitejše delovanje, varčnejšo porabo in manj neželenih snovi v izpuhu skrbeli blagohibridni dodatki, torej tudi elektromotor, ki mu bo energijo dobavljala 48-voltna napeljava. Paleta moči motorjev se gotovo ne bo veliko spreminjala, torej lahko računamo na moč med 110 in 250 'konji'.

Celotna tehnološka zasnova je s skupne platforme MQB, ki bo dobila marsikatero še dodatno elektronsko dopolnilo, saj skupaj z Octavio skorajda hkratno na trg prihaja tudi novi Golf. Octavia bo zdaj še bolj poudarjeno za pol številke večji avto od Golfa, že na dobri poti proti Passatu. Konstruktorji so se morali najbolj potruditi prav za razmejitev ponudbe, saj kupci, ki se odločajo za Octavio, sicer premišljujejo tudi o Golfu na eni strani ter o Superbu v višjem razredu. A čas gre naprej in nekoč za Škode 'prepovedani' bolj premijski dodatki, kot so digitalni merilniki ali prilagodljivi blažilniki, bodo v novem rodu zagotovo na voljo tudi Octavijinim kupcem.

Novo Octavio bo Škoda prvič predstavila na prihodnji frankfurtski avtomobilski razstavi v septembru 2019. Tam bosta stali obe karoserijski različici, ni pa še potrjeno, ali ju bodo tudi sočasno začeli prodajati (konec leta 2019 ali morebiti celo šele na začetku leta 2020).


 

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja