Pri Škodi pripravljajo novosti glede na povpraševanje po modelih in tako, kot večinoma vse avtomobilske tovarne, menjajo generacije svojih modelov po šestih ali sedmih letih. Izjema pri njih bo Yeti, ki bo skoraj nespremenjen 'zdržal' več kot osem let.
Ob predstavitvi prve generacije so bili Čehi kar precej pred časom, Yeti je v marsičem vzornik manjšim terencem ali križancem, ki se zdaj pri konkurenci pojavljajo kot gobe po dežju. Pri Škodi pa so z zamenjavo Yetija morali počakati. Drugi rod bo zasnovan kot svetovni avto, no, bolje bi bilo zapisati, kot avto za Evropo in Kitajsko. Prav tu pa se je moral zgoditi preobrat – kitajski kupci se nikakor niso mogli navaditi na nenavadno obliko prvega Yetija, tako da so ga na največjem svetovnem trgu prodali manj, kot so pričakovali. Škodin prvi oblikovalec Jozef Kaban pa je za drugi rod Yetija našel primerno rešitev. Njegov videz bo skorajda kot izrezan Kodiaq, le precej manjši.
Do Yetijeve uradne prve predstavitve ni več daleč, prihodnji september bo ta Škodina novost ena od zvezd frankfurtske avtomobilske razstave (IAA). Razlog, zakaj takrat, je preprost: nemški trg je eden od Škodinih najpomembnejših, kljub češkemu imenu pa je delno tudi genski zapis znamke toliko volkswagnovski, da je izbor kraja začetka 'javne obravnave' novega Yetija povsem primeren. Yeti številka dva je zasnovan na vsemogočni Volkswagnovi modularni platformi s prečno postavitvijo motorja (MQB) – tako kot Golf ali njegovi bratje in sestre, v Škodinem primeru Octavia. Konkretno pa so razvojni inženirji uporabili večino rešitev, ki jih pri skupini Volkswagen pripravljajo za podobne terence/križance preostalih znamk. Prvega med njimi, Audi Q2, že malo bolje poznamo, pred drugim rodom Yetija bo na trg prišel še Volkswagnov izdelek, za zdaj ga poznamo pod imenom T-Roc.
Yeti bo dolg okoli 4,35 metra, pri Škodi pa mu bodo, podobno kot pri Kodiaqu, sešili karoserijo, ki se bo ob preprostem videzu odlikovala tudi s presenetljivo prostornostjo. Seveda lahko pričakujemo, da bo Yeti opremljen z vsemi sodobnimi elektronskimi pomočniki za varnejšo in udobno vožnjo ter drugimi tehnološkimi novostmi. Glede uporabnosti info-zabavnega sistema bo zagotovo več korakov naprej od svojega predhodnika, ki se mu pravzaprav zgolj na tem področju pozna, da je že tako v letih.
Yeti naj bi dobil tudi podobno motorno paleto, kot jo poznamo pri Octavii. V različici s sprednjim pogonom bo zagotovo na voljo tudi novi enolitrski TSI, pri izbiri bencinskih motorjev pa pričakujemo še štirivaljnik z 1,4-litra prostornine (s 125 in 150 'konji'). Motorji TDI bodo tudi takšni, kot jih poznamo iz številnih modelov skupine Volkswagen.
Na začetku prodaje novega Yetija (ki bo šele v prvih mesecih leta 2018!) bodo Čehi ponudili zgolj klasično motorno izbiro, a jo bodo pozneje dopolnili še s hibridno različico, pri kateri bodo uporabili preprostejšo hibridno opremo. Elektromotor, ki bo hkrati generator za pridobivanje toka, bo s pogonskim delom povezan z jermenom, pri čemer bodo ohranili običajno napetost 12 V, baterija (akumulator) pa bo imela zgolj toliko povečano zmogljivost, da bo s hibridnim Yetijem z elektriko mogoče speljati ali parkirati. Če takšen lahen hibrid, glede na spremenjeno povpraševanje v prihodnosti, ne bo zadostoval, bo ponudbo dopolnila še različica e-Yeti, torej s tehničnimi rešitvami iz e-Golfa.(TP)