Razkrivamo: V BMW-jevem modelnem razponu so še vedno bele lise; eno bo izpolnil Urban Cruiser

19. 10. 2018 | Tomaž Porekar
Deli
Razkrivamo: V BMW-jevem modelnem razponu so še vedno bele lise; eno bo izpolnil Urban Cruiser (foto: Bojan Perko)
Bojan Perko

Nepregledna množica modelov iz ponudbe bavarskega BMW preprečuje ugotovitev, da je v njihovi ponudbi vendarle še nekaj področij, kjer si morajo kupci poiskati avtomobile pri drugih ponudnikih.

Ena od največjih takšnih belih lis pri BMW so manjši križanci. Ko so pred desetletjem pri BMW predstavili svojega X1, smo že mislili, da manj ne gre. Ampak danes bi še vseeno šlo. X1 je še vedno tako velik, da bi ob njem lahko zasnovali še nekakšnega X0. No, seveda se ne bo imenoval tako. Res pa je, da se o zgradbi, ki spominja na štirivaljnik in v kateri domuje vodstvo BMW, še vedno krešejo mnenja, kaj je najpomembnejše za osvežitev ponudbe. Pod novim generalnim direktorjem Haraldom Krügerjem se pri BMW najprej ni zgodilo nič novega, še več, zamrznili so nadaljnjo dopolnitev ponudbe električnih avtomobilov. Usmeritev z revolucionarnim i3 naj ne bi bila prava.

Krüger in njegovi (nekaj kolegov iz uprave mu je celo pobegnilo) so se morali zbrati in najti pravo smer za prihodnost. Ena od pomembnih je seveda elektrifikacija in pogled nanjo so pred slabim mesecem prikazali v nekem Airbusu, ki je Krügerja, nekaj drugih zaposlenih pri BMW in novinarsko smetano vozil okrog sveta. Tako so predstavili iNext. Študija zelo smelih oblik bo menda nespremenjena čez dobra štiri leta postala prvi pravi sodobni električni in avtonomni BMW.

A BMW potrebuje tudi bolj uporabne avtomobile za množično prodajo. Zato je pri vodstvu podjetja že nekajkrat bila na dnevnem redu odobritev projekta Urban Cruiser. Majhen križanec naj bi bil od zdaj tisti model, ki bi k BMW privabil nove kupce. Kratek, priročen, a vseeno pravi BMW, z bencinskim ali elektromotorjem, z vsemi razpoložljivimi varnostnimi pomočniki in še marsičim. Zanj naj bi oblikovalci okoli novega šefa oblikovanja znamke BMW Jozefa Kabana (prej Škoda) že našli primerna oblikovna izhodišča.

Najbrž ga bodo pri tej bavarski premijski znamki kmalu potrdili tudi za izdelavo. Tako se bo čez dve ali tri leta pridružil ponudbi kakšnih dveh ali treh milijonov takšnih križancev preostalih svetovnih izdelovalcev, če jih takrat ne bo še kak milijon več ...