Medtem ko Volkswagnovi vodilni na vsakem koraku poskušajo javnost pripraviti na prihodnost podjetja z razširjeno ponudbo novih modelov z električnim pogonom, pa kljub takšnim novim usmeritvam ostaja tudi njihov dosedanji avtomobilski program enako pomemben. 'Elektrika' je prihodnost, če pa se želijo potegovati za mesto največjega avtomobilskega izdelovalca, morajo staviti tudi na sedanjost, torej običajne dizelske in bencinske motorje.
Le tako bi morali razumeti tudi izjavo bivšega šefa celotne skupine Matthiasa Müllerja na letošnji ženevski avtomobilski razstavi, da si dizelski pogon zasluži še eno priložnost. Trg v tem trenutku tega sicer ne potrjuje, saj so vsi dogodki v zadnjem času povzročili precejšnjo negotovost kupcev glede dizlov.
Elektrifikacija je prvi tir
Če je torej prvi Volkswagnov tir elektrifikacija, pa ta tudi po napovedi največjih optimistov v naslednjih petih letih zagotovo še ne bo postala najpomembnejši del potovanja v prihodnost. To še posebej velja za do zdaj znane načrte znamke Volkswagen, kjer smo zdaj seveda priča pospešenemu uveljavljanju avtomobilov za najnovejše želje povečanega števila kupcev – torej terencev in križancev. Volkswagnovi vodilni zato zdaj skorajda na vsaki od pomembnih svetovnih avtomobilskih razstav predstavljajo kakšno novost tega dela ponudbe. Res je sicer ženevska razstava minila brez resne novosti (če izvzamemo najavo možnega kabrioleta na osnovi T-Roca). Sta pa tu zdaj dve drugi, newyorška in pekinška. Obe sta pomembni za dva od najpomembnejših Volkswagnovih trgov. Novega Touarega bo najprej videla kitajska javnost, kjer se je ta največja nemška znamka uspešno povzpela na vrh prodaje. Z drugačno, a novo strategijo se za izgubljeno zaupanje kupcev Nemci potegujejo v ZDA – njihov SUV Atlas je v kratkem času, odkar je na trgu, pokazal velike možnosti za višanje tržnega deleža. Na dober prvi odziv je tako na razstavi v New Yorku naletela študija poltovornjaka (pick-upa) Tanoak. Zasnova na Atlasovi osnovi torej pomeni, da bi to bila lahko prvi avto te vrste in velikosti, ki bi namesto šasije uporabil samonosno karoserijo, torej nekoliko predelano platformo MQB (modularno zasnov s prečno postavljenim motorjem).
Učinkovita raba motorjev na notranje izgorevanje
Pravzaprav se celotna zgodba bližnje prihodnosti večine novih Volkswagnov, ki bodo imeli klasične motorje na notranje zgorevanje, vrti prav okoli čim učinkovitejše uporabe te zasnove. Z njo so že do zdaj precej bolj učinkoviti in je tudi temelj za zelo povečano dobičkonosnost. Na tej osnovi bodo v kratkem vsi avtomobili iz evropske ponudbe. Edina nejasnost je pravzaprav le največji osebni Volkswagen, Sharan. Prav zanj (in za njegovega 'brata' Seata Alhambro) še ni odločeno, ali bo sploh dobil kakšnega naslednika. Zelo verjetno se zdi, da bodo Sharanovo 'življenje' še nekaj časa podaljševali, ko pa zanj ne bo več dovolj povpraševanja, ga bodo ukinili. Med avtomobile z drugačno osnovo lahko seveda štejemo tudi novega Touarega. Na drugem koncu palete, pri Upu, za zdaj tudi še ni odločeno, ali bo dobil naslednika in ali ta ne bo pozneje predmet prehoda na izključno električni pogon.
Kateri bo dobil naslednika?
Pri Volkswagnu na splošno še ni dokončno odločeno, kateri modeli iz njihove ponudbe bodo dobili naslednike. Da sta se poslovila (se še poslavljata) Jetta in Beatle, izdelka iz mehiško-ameriške izdelave, je sicer že bolj ali manj jasno. Zanju v novi modelski shemi ni več prostora, za to so poskrbele nezadostne prodajne številke. Beatle se bo na splošno in dokončno poslovil, Jetta bo namenjena samo ameriškim (pod drugim imenom tudi kitajskim) kupcem.
Zdi se, da pod vladavino sedanjega šefa znamke Herberta Diessa tudi oba enoprostorca, Touran in Sportsvan, pričakujeta ukinitev, a oba bodo najbrž pustili 'umirati' naravne smrti – torej podobno kot Sharana. Njihovi nadomestki so seveda križanci – Tiguan in različica Allspace ter nekako tudi T-Roc. Katerim kupcem je namenjen še letos prihajajoči T-Cross (Volkswagnova različica Seatove Arone), je tudi že jasno – tistim, ki jim je Golf prevelik, Polo pa ne dovolj moden.
Novi Golf v Frankfurtu 2019
Torej nam je zdaj ostal še Volkswagnov najpomembnejši – Golf. Njegovo naslednjo, torej osmo generacijo so napovedovalci prihodnosti najavljali za letos, a je dizelska afera vse dejavnosti pri znamki zamaknila za kakšno leto. Golf VIII bo torej nared za frankfurtsko avtomobilsko razstavo leta 2019. Kakšne novosti lahko v njem pričakujemo, je na ogled že v nekaterih drugih Volkswagnovih novih modelih. Seveda bo kot najpomembnejši model znamke dobil marsikaj, kar bo namenjeno prav ekskluzivno Golfu. Razpon tehnoloških dodatkov je prav pri tem modelu seveda najširši, med osnovnim Golfom in najbolj navitim Golfom R je že zdaj ogromna razlika. Veliko novega naj bi se zgodilo pri ponudbi infozabavnih in elektronskih varnostnih rešitev. Osmi rod Golfa bo v osnovi v marsičem pripravljen tudi na polavtonomno ali avtonomno vožnjo. Ponudba motorjev najbrž ne bo več tako pestra, a je to odvisno tudi od tega, kako se bo gibalo povpraševanje. Skoraj zagotovo bo večina motorjev že imela rahlo ali krepkejšo elektromotorno podporo, torej bo šlo za hibridni pogon. Pri Volkswagnu si veliko obetajo od novih rešitev s pogonom različnih agregatov in elektromotorja prek klinastega jermena. Kar nekaj dobaviteljev je tik pred serijsko uvedbo takšnih rešitev. Tako bodo tudi pri tej največji nemški znamki laže dosegali prihajajoče zahtevne ekološke norme.
Dobavljivost motorjev?
A če je bilo nekoč zelo enostavno napovedovati prav Volkswagnovo motorno opremo, je tu zdaj še največ nejasnosti. Že letos od maja do konca leta bo – ne le pri Volkswagnu – kar precej motornih različic dokončno ali vsaj začasno nedobavljivih, kar predvsem velja za bencinske. Motorni razvojniki s polno paro iščejo rešitve z dodatki filtrov za saje; največje težave za nove motorne različice pa nastajajo na povsem neverjetnem področju: v iskanju zmogljivosti merilnih in homologacijskih laboratorijev, kjer morajo lastnosti teh novosti preverjati veliko dlje kot še pred časom in kjer se zdaj tudi nič več ne da postoriti 'na hitrico'.
Druge, na primer 1,5-litrski TSI motor s 150 (ali tudi s 130) 'konji', so že postale prva izbira številnih Volkswagnovih kupcev (ter tudi drugih znamk iz koncerna) in se za avtomobile s takšnimi motorji dobavni roki nesprejemljivo podaljšujejo.
Zdaj imajo pravzaprav še najmanj težav z izbiro in dobavo avtomobilov tisti kupci, ki verjamejo prvemu Volkswagnovemu človeku, Matthiasu Müllerju. Dizelska tehnologija po nekaj letih temeljitega iskanja primernih rešitev zdaj ustreza vsem homologacijskim normam in tudi novim predpisom o meritvah po WLTP ali celo v realnem okolju (RDE). Se bo obdržala, kot si želi Müller, ali se ji piše slabo?
Tudi v Volkswagnovi bližnji prihodnosti odgovor na to vprašanje še ni zapisan, a je tudi uspeh znamke zelo odvisen od tega, kaj bo prinesla prihodnja petletka. S tem pa se bo tudi našel odgovor na to, ali je klasični motor na notranje zgorevanje še vedno Volkswagnov prvi tir.