Eden od razlogov, zakaj je letelo perje v 13. nadstropju upravne zgradbe Volkswagna v Wolfsburgu in zaradi česar sta se razšla Ferdinand Piëch in Martin Winterkorn, je bilo tudi zaostajanje pri odločitvi, kdaj in kako pripraviti primerne tekmece v razredu majhnih križancev, kjer – že tradicionalno – tekmeci prehitevajo Volkswagen.
A medtem je že odločeno, konstruktorji skupine Volkswagen že s polno paro delajo pri zasnovi kar treh majhnih križancev, dolgih okoli 4,2 metra. Ta dolžina kaže, da gre za tekmece uspešnim francoskima začetnikoma novega evropskega razreda majhnih križancev, Capturju in 2008, ter vseh njihovih posnemovalcev, ki se na trgu pojavljajo v zadnjih mesecih. Ko je govor o treh, je razumljivo, da mislimo na tri znamke iz koncerna, Volkswagen, Škodo in Seat. Audijevi konstruktorji so s podobno nalogo že za nekaj mesecev v prednosti, saj bo Audi Q1, ki bo uporabljal podobne tehnične rešitve, prvič predstavljen že na ženevski avtomobilski razstavi prihodnjega marca. Za njim pa bo na trgu Volkswagnov model, za katerega za zdaj še ni znano ime (za študijo izpred nekaj let so uporabili Taigun, a ta je temeljila na drugačni zamisli). Zato ima za zdaj, vsaj v medijih, delovno ime Polo SUV. Ime lahko zavaja, saj konstrukcija temelji na Golfovi platformi MQB. A po drugi strani so pri Volkswagnu iznašli čarobno formulo zasnove avtomobilov z eno samo tehnično osnovo in številnimi variacijami. Tako bo tudi novi rod Pola temeljil na nekoliko skrajšani tehnični platformi MQB, nekaj podobnega se bo torej zgodilo tudi z novim Polom SUV.
Možne bodo številne variacije, nekaj tehničnih rešitev bo zagotovo ponudil tudi prihajajoči Tiguan. Ta bo zrasel v vseh pogledih in tako odprl prostor za manjši Polo SUV.
Pišemo sicer lahko o vseh možnih rešitvah, ki jih pri Volkswagnu v Golfu že uporabljajo: v Polo SUV bodo tako vgrajevali predvsem trivaljne motorje, turbobencinske in turbodizelske (seveda pa bodo na voljo tudi večji in močnejši), dvosklopčne menjalnike ter pogon 4Motion, pa tudi večino elektronskih podpornih sistemov, tudi prilagodljivo podporo blažilnikov (DCC), pa še večino infozabavnih rešitev za povezljivost z mobilnimi telefoni in internetom.
Novi Polo SUV bo na trg prišel v prvi polovici 2017, za zdaj še ni znano, kje ga bodo izdelovali. Na skorajda enaki osnovi bosta leto dni pozneje ponudbo dopolnila še podobna križanca Škode in Seata. Vsaj za Škodo sta v igri dve imeni, Sherpa in Polar. Zakaj Sherpa, je razumljivo, naziv ima pač zvezo z Jetijem, pa tudi s Snežnim možem (Snowmanom), kot naj bi se imenoval največji Škodin križanec, ki bo za prodajo nared konec leta 2016.