Volkswagen je bolj znan po svoji konservativnosti glede predstavljanja novosti kot po tem, da bi odkrival nove smernice.
To še posebno velja za prvi rod Tiguana, ki so ga v primerjavi z večino tekmecev predstavili zelo pozno, a je nato kar hitro dosegel prodajni uspeh, predvsem pri nemških kupcih. Vendar se pri VW zdaj zavedajo, da s takšnim pristopom ne bodo uspešni v bitki za prvenstvo med avtomobilskimi giganti. Križanci in terenci ali oboje hkrati so namreč postali razred, kjer prodajne številke najbolj napredujejo – posod po svetu.
Tako je že znano, da bo prva znamka koncerna iz Wolfsburga iz sedanjega Tiguana naredila kar štiri modele. Ti bodo namenjeni različnim okusom kupcev, to pa pomeni tudi, da bodo nekateri od njih prirejeni 'lokalnim' potrebam. No, namesto lokalnim bi morali napisati celinskim, saj je Volkswagnova težava v tem, da se je doslej najbolj osredotočal na okus evropskih kupcev. Potem ko so osvojili kitajski trg, so pristop resda prilagodili in s Volkswagnovo značko na pločevini na Kitajskem srečate številne modele, ki jih ni nikjer drugje na svetu. Prav kmalu se bo menda nekaj podobnega začelo dogajati tudi na trgu v Severni Ameriki. Prav zanj bo Volkswagen najprej predstavil model, ki izhaja iz sedanjega Tiguana. Že čez nekaj dni naj bi na prvi letošnji razstavi v Detroitu pokazali študijo, ki bo že zelo blizu različici Tigauna, ki ga bodo od konca letošnjega leta izdelovali v ameriški tovarni VW v Chattanoogi v zvezni državi Tennessee. Evropski Tiguan – ki bo tudi edini obdržal že ustaljeno ime – bo tudi kmalu na vrsti. Menda naj bi njegova končna različica že septembra stala na frankfurtski avtomobilski razstavi, a začetek izdelave je predviden za januar ali februar 2016.
Novi Tiguan bo zasnovan na Volkswagnovi tehnološki uspešnici, modularni platformi s prečno postavljenim motorjem (MQB), hkrati pa bodo uporabili tudi najsodobnejšo modularno zasnovo infozabavnostnih in elektronskih varnostno-podpornih sestavnih delov, ki so jo prvič uveljavili pri novem Passatu. Tudi na motornem področju se obeta marsikaj od tistega, kar smo v zadnjem času spoznali iz Volkswagnove skupine: od razmeroma majhnih 1,2-litrskih motorjev TSI do neverjetno zmogljivih dvolitrskih TDI. Sestavne dele bodo pač lahko poljubno prilagajali potrebam, tako kot tudi dvo- ali štirikolesni pogon (zadnji s sklopko Haldex petega rodu), pa tudi novi desetstopenjski dvosklopčni menjalnik se že obeta v serijski izdelavi.
Tiguan je najmlajša od najuspešnejših Volkswagnovih modelskih linij. Prvi rod izdelujejo od leta 2007, ko so pri vodilnem nemškem izdelovalcu iskali primeren izhod iz krize, predvsem pa morali najti nova delovna mesta za svojo matično tovarno v Wolfsburgu. Odločitev za te vrste dopolnitve modelov se je izkazala kot uspešna, drugi rod pa bo zdaj nastajal na vsaj treh celinah.