Z ženevsko predstavitvijo novega XC60 so pri Volvu storili letošnji prvi korak k izpopolnjevanju ponudbe terencev in križancev, drugi bo na sporedu letos septembra v Frankfurtu. Takrat bo ponudbo dopolnil XC40, njihova prva novost na konstrukcijski osnovi, ki jo Volvo pripravlja s kitajskim Geelyjem, že nekaj let tudi lastnikom te švedske premijske znamke.
Geely je že lansko jesen predstavil svojo novo znamko Lynk & Co ter prvi model te znamke z zelo enostavnim imenom – 01. XC40 bo bolj premijsko in seveda v slogu Volva zasnovan manjši terenec. Tudi Volvo je že predstavil dve študiji, ki naj bi vnaprej nakazali, v kakšno smer bo šla prihodnost pri manjših avtomobilih te švedske znamke. To sta bila Concept 40.1 in Concept 40.2. Prvi je razkril križanca, drugi je obveljal za naslednika sedanjega V40.
Skupno izhodišče CMA
Geelyjev Lynk & Co 01 in Volvo XC40 imata veliko skupnega, pri Volvu so ta skupna konstrukcijska izhodišča imenovali CMA (Compact Modular Architecture). Sodobno snovanje avtomobilov stremi k čim večji poenostavitvi in čim več skupnim sestavnim delom. Volvo XC40 bo tako imel z ostalimi modeli, ki se bodo še pojavili iz tega projekta, skupno tudi medosno razdaljo, ki bo kar 2,7 metra. To bo dobro izhodišče za zelo prostoren avtomobil, čeprav ne gre pričakovati, da bi njegova dolžina bila večja od 4,4 metra. Znane so tudi druge mere – širina 1,63 in višina 1,93 metra. Značilnost videza bodo tudi velika kolesa ter prečno navzgor zaključen obris bočnih stekel (temu oblikovalci pravijo Hofmeistrov zgib po oblikovalcu BMW, ki ga je prvi uvedel). Sprednjega dela novosti prav tako ne bo mogoče zamenjati za katerokoli drugo znamko.
Dizelski trivaljnik v Volvu?
V novega XC40 bodo vgrajevali motorje iz Volvove motorne sestavljanke tri- in štirivaljnikov, ki imajo vsi enako prostornino valja (500 kubičnih centimetrov) in enako oddaljenost med valji. Osnovni motorji bodo torej 1,5-litrski. Če bo tak tudi turbodizelski, še ni povsem gotovo, saj pri Volvu pospešeno konstruirajo tudi različne pogonske sestavljanke z dodatkom elektromotorja in priključnohibridne tehnike, ki bi lahko nadomestile zdaj nič več priljubljeni dizel. Drugo, kar ne govori v korist trivaljnemu dizlu, je tudi to, da se Volvo čedalje bolj usmerja na svetovne trge in jim je evropski vse manj pomemben. Kupec pa bo vsekakor lahko izbiral med običajnim prednjim pogonom ali pa štirikolesnim.
Delno avtonomna vožnja
Veliko več pomena kot raznovrstnosti glede motorjev centrala v Göteborgu posveča varnostnim in elektronskim tehnološkim novostim. XC40 bo tako imel vse tisto, kar že ponujajo pri večjih modelih, torej tudi več možnosti na pol avtonomne vožnje (aktivni tempomat, aktivno usmerjanje po voznem pasu, spremljanje prometnih znakov ter uporaba podatkov o vozni poti iz navigacijskih virov). Jasno, tu so tudi pomembni sestavni deli varovanja potnikov in nasprotnih udeležencev, če pride do trka.
Tomaž Porekar
foto: Bojan Perko