Renault Captur II

18. 2. 2019 | Tomaž Porekar
Deli
Renault Captur II (foto: Arhiv AM)
Arhiv AM

Najpomembnejši novi Renaultov model, peti rod Clia, bomo Slovenci lahko kupovali od maja. Do tega, da bo nov tudi drugi najpomembnejši Renault, Captur, pa je še ravno leto dni.

Captur je tudi na slovenskem trgu odigral podobno vlogo. Kot drugje po Evropi je tudi pri nas prebil led v razredu križancev, po priljubljenosti prehitel tudi Mégana. Zdaj bo, podobno kot tudi Clio, razvit na novi platformi (CMF-B). S tem bo pridobil vse tisto, kar so mu (pravi in morebitni) kupci še najbolj zamerili – utesnjenost na zadnji klopi. To so pri Renaultu sicer spretno prikrili s pomično klopjo, a je pri Capturju bilo pač tako, da so, če si zadaj hotel peljati višje potnike, nastale težave. Novi Captur bo v dolžino zato zrasel za slabih deset centimetrov, daljša bo tudi medosna razdalja. Oboje se bo seveda izrazilo v boljši prostornosti, še zlasti zato, ker se bo moral novi Captur spopasti s precej številnejšimi tekmeci, ob prihodu na trg leta 2013 pa jih skorajda ni bilo.

Zunanjost se ne bo veliko spremenila, saj je ta že do zdaj veljala za uspešno. Sprednja maska in luči bodo dobili nekaj tistega pridiha, ki so ga pri Renaultu uvedli z novim Cliom. Malce bolj so v videz posegli zadaj. Zadek se pri drugem rodu zdi bolj odrasel, avtomobilu pa daje tudi nekaj več 'miščnjaškosti'.

Podobno kot pri Cliu pete generacije bo tudi Captur II imel precej posodobljeno notranjost. Veliko pozornosti so posvetili zagotavljanju občutka kakovosti glede prekrivnih materialov armaturne plošče in vratnih oblog. Seveda bo imel Captur merilnike in sredinski zaslon, kot jih je dobil novi Clio. To torej pomeni velik pokončen sredinski zaslon, pa tudi digitalne merilnike pod volanskim obročem. Ta 9,3-palčni zaslon bo zagotovil dovolj sodobnega videza, novi infozabavni sistem pa je izšel iz skupnega razvoja z Nissanom (Alliance Connected Cloud oziroma ACS) in ima seveda tudi pomoč pri povezavi s telefoni (Easy Link).

Večina tehnoloških rešitev seveda tudi prihaja iz Clia petega rodu. Za motorje pa bo Renault pri Capturju spet lahko posegel v izbiro, ki jo s skupnimi projekti zagotavljajo z Nissanom in Daimlerjem. Ni še sicer povsem jasno, ali bo Renault pri Capturju II lahko ostal le z bencinskimi motorji in opustil turbodizelsko opremo. Vsekakor bosta v ponudbi za Captur II osnovni bencinski trivaljnik (TCe 100) z litrsko delovno prostornino in 100 'konji', večji motor (1,3 litra delovne prostornine) pa bo imel dve zmogljivosti, TCe 130 bo opremljen s šeststopenjskim ročnim, TCe 150 pa z dvosklopčnim samodejnim menjalnikom.

Že kmalu po prihodu na trg v začetku leta 2020 bo Captur II dobil tudi hibridno različico. Viri pravijo, da bosta možni kar dve. Osnovna, z oznako E-Tech, bo blagi hibrid, kjer bo elektromotor za pomoč pri speljevanju in z dosegom okoli 5 km električnega delovanja imel baterijo z 1,2 kilovatne ure zmogljivosti (skupna moč podobno kot pri novem Cliu 128 'konjev'). Veliko zanimivejša in za Captur II na voljo iz Renaultovega programa hibridizacije celotne palete pa je različica E-Tech Plug-in. Tudi ta bo imela enako izhodno skupno moč, torej 128 'konjev'. Za speljevanje bo služil elektromotor, ki bo z bencinskim povezan prek novega štiristopenjskega samodejnega menjalnika. Prav ta je najbolj zanimiv in v marsičem spominja na zamisel, ki jo je pri svojem CR-V PHEV predstavila Honda. Tudi Capturjev pogon bo v izhodišču električni. 9,8 kilovatne ure zmogljiva baterija bo dobavljala elektriko za skupni doseg do 50 km vožnje, bencinski motor pa se bo priključeval takrat, ko bo to potrebno zaradi dodatnih potreb glede moči ali izpraznjenosti baterij.

Kdaj bo Renault javnosti predstavil drugi Capturjev rod, še ni znano. Glede na to, da so sporočili, da naj ne bi sodelovali na letošnji jesenski mednarodni avtomobilski razstavi v Frankfurtu (IAA), bo morda Captur II osrednja zvezda njihovega razstavnega prostora čez leto dni v Ženevi. A je res tudi to, da si veliko izdelovalcev prizadeva svoje manjše novosti homologirati pred začetkom leta 2020, ko v veljavo stopijo veliko strožje zahteve za ocenjevanje pri EuroNCAP. Novo vodstvo Renaulta bo v kratkem tudi o tem sprejelo jasne odločitve.


 

Novo na Metroplay: Ko se govori o hierarhiji, je že prepozno | Bine Volčič in Žiga Faganel