Renault Clio prihodnosti

4. 8. 2009
Deli

V novi, že četrti generaciji, se bo Clio vrnil v pogumne čase in razburjal kot v svoji prvi, najprikupnejši generaciji. Testnih prototipov še ni videti, čemur se ne čudimo, saj se barva na prenovljenem Cliu III še ni posušila.

Oblika novega ne bo sledila aktualni generaciji, zato pričakujte povsem nove sestavne dele, od luči, odbijačev do strehe, stranic in še česa. Blatniki bodo poudarjeni, motorni pokrov bo, kot pri Meganu, manjši in se bo zaključil pred motorno masko, ki bo del odbijača. Pod znakom proizvajalca bo manjša reža za hlajenje, pod njo pa še ena večja.

Zadek bo visok z manjšo zadnjo šipo, ki bo spomnila na prejšnjo generacijo Megana. Morda se vam zdi oblika novega Clia (predvidevamo, da bo takšna) podobna kakšnemu japoncu? No, glavni Renaultov oblikovalec Patrick Le Quément naj bi letos odšel iz Renaulta, zamenjal pa ga bo nekdanji Mazdin Laurens van den Acker. Novi Clio bo po videzu bolj športen, po merah bo ostal podoben sedanji generaciji, kar pomeni dolžino okoli štiri metre in pet sedežev.

Notranjost bo povsem drugačna, stabilizacijska elektronika bo na krovu serijsko. Clio bo sedel na povsem novi platformi, ki bo sestavljena iz lažjih gradnikov, a bo še bolj toga, kar bo inženirjem pomagalo pri izboljšanju voznih lastnosti in zmanjševanju mase, ki je še kako pomembna za zmanjšanje porabe goriva in izpustov CO2.

Med motorji sedanjega Clia je precej takšnih, ki jih v novi generaciji ne bomo videli, saj bodo Francozi do leta 2011, ko pride Clio IV na prodajne police, razvili še kar nekaj novih, prostorninsko šibkejših, a s turbopuhali obdarjenih agregatov. V Cliu IV vseeno pričakujemo motorja TCe 100 in 130 ter poleg šeststopenjskega ročnega menjalnika še Renaultov 'DSG'. Na vrhu bo znova RS z 18-palčnimi platišči, poudarjeno športnega videza, s Sport ali Cup podvozjem in z dvolitrskim motorjem z okoli 200 'konji'.

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol