Se vrača novomeška Petka?

V Renaultovi tovarni naj bi v prihodnosti poleg novega Twinga in stirisedežnega Smarta izdelovali tudi naslednika legendarnega Renaulta 5.

Se vrača novomeška Petka? (foto: Bojan Perko) Bojan Perko
28. 4. 2011

Zagotovo se spomnite legendarnega Renaultovega modela, ki so ga izdelovali tudi v novomeškem Revozu. Renault 5, po domače Petka, je prevažala marsikatero slovensko družino, njena kariera pa se je po skoraj četrt stoletja proizvodnje leta 1996 sklenila prav v Revozu. Nedavno je v slovenskem političnem vrhu završala novica, da namerava Francija v slovensko Renaultovo tovarno vložiti kar pol milijarde evrov. Denar bo šel v že napovedano partnerstvo z Daimlerjem, saj bodo v Novem mestu izdelovali naslednika današnjega Twinga in štirisedežnega Smarta.

Manj uradna novica je, da naj bi pri Renaultu zaradi dobrih preteklih izkušenj Revozu zaupali tudi izdelavo novega vozila segmenta malih avtomobilov, a to naj ne bi bil novi Clio, ki prav tako prihaja v dveh letih, ampak povsem nov premium malček, s katerim bo šel Renault po poteh francoskega konkurenta Citroëna. V Parizu naj bi torej pripravljali konkurenta Citroënu DS3 in Miniju, kar pomeni majhno in cenovno dostopno kupejevsko karoserijo, ki pa bo po kakovosti in ponujenem prestižu ter zabavi v vožnji ob nekoliko višji ceni odmik od dosedanje Renaultove ponudbe malih avtomobilov.

Petica je kot eden najbolj priljubljenih Renaultovih modelov in hkrati kot eden izmed oblikovalsko najbolj posebnih Renaultov kot naročena za obuditev legendarnega imena. Se nam pri Renaultu torej obeta retro vstajenje? Ne povsem, saj naj Francozi ne bi hoteli replicirati legendarne Petice, ampak naj bi si z začimbami starih časov pomagali pri lansiranju premium novosti. Oblikovno naj bi se nova Petica opirala na predhodnico, kar prinaša znamenite prednje luči z majhno motorno masko in prepoznavne visoke luči na zadku.

Pričakujemo tudi zmogljivo RS-različico, o motorjih in tehniki (platforma bo skupna Nissanova, ki bo dala osnovo tudi novemu Cliu in še celemu kupu modelov) pa je še prezgodaj razpredati, saj naj bi se Petica, če jo bodo v Parizu potrdili, pojavila na trgu leta 2013 ali 2014. Še zlasti prestižna bo v notranjosti.

ilustracija: Bojan Perko