Smart iz Novega mesta

V prejšnji številki smo poročali o dogovoru med Daimlerjem in navezo Renault-Nissan, katerega posledic bomo deležni tudi v Sloveniji. Novomeškemu Revozu se namreč obeta izdelava novega Smarta, ki ga bodo reinkarniranega prodajali tudi pod Renaultovo značko, obstajal pa bo v več različicah.

30. 5. 2010

Kot naslednik sedanjega Fortwoja in kot novi Forfour z bencinskimi in dizelskimi motorji, kot hibrid in kot električni avtomobil. Novi Forfour motorja ne bo imel vgrajenega v nos, ampak bo šlo za podaljšano različico Fortwoja z dodatnim parom bočnih vrat in v zadek vgrajenim motorjem. Novi Forfour bo meril v dolžino približno 3, 5 metra in 1, 5 metra v višino, posledično pa bo od današnjega Fortwoja daljši za okoli 0, 8 metra.

Še daljši, za približno 25 centimetrov, naj bi bil kombijevski Forfour. Prtljažnik bo manjši kot pri že ukinjenem Forfouru, kar je logično, saj bo avtomobil manjši, pod prtljažnikom pa bo motor. Forfour bo štirised z možnostjo zlaganja zadnjih dveh sedežev v ravno dno prtljažnika, kar bo olajšalo prevoz večjih tovorov. Novi štirisedi Smart bo uporabljal motorje z neposrednim vbrizgom, ki bodo plod skupnega dela obeh velikih koncernov. Kot so razkrili pri podpisu pogodbe, bo motorno partnerstvo rodilo agregate gibnih prostornin od 1, 2 do 1, 8 litra.

Seveda bodo v Smarte vgrajevali manjše agregate in jih kombinirali z dvosklopčnimi menjalniki. V zadku novih Smartov lahko pričakujemo 1, 2-litrski trivaljnik s 60 in 70 'konji' ter 1, 5-litrski 90-'konjski' motor. Načrtovano je, da bo novi Fortwo vzklil leta 2012 (kupe), novi Forfour pa dve leti za njim, ko prihaja tudi kabrioletska različica Fortwoja. Dogovor z Renaultom zagotavlja Smartu finančno stabilnost in rast.

Nova generacija Smartov in njihovi bratje s francoskimi značkami bodo zgrajeni na novi platformi in bodo obdržali pogon na zadnji kolesi, zadaj vgrajeni agregat in varnostno celico 'tridion'. Novi Forfour, ki bo drugačen od propadlega Daimlerjevega poskusa z Mitsubishijem, bo imel tudi pogon na zadnji kolesi in motor zadaj, izdelovali pa ga bomo, tako kot njegovega sorodnika novega Twinga, v novomeškem Revozu.

Takšno sodelovanje bo pomagalo znižati stroške, kar bodo kupci občutili, ko bodo prišli v prodajni salon in jih bodo tam pričakale nižje cene. Renault je skupaj z Revozom poskrbel, da bo znamka Smart preživela, Smartov prispevek pa opogumlja, da bo novi Twingo, ki bo tudi električni, oblikovno veliko bolj drzen od aktualnega.

Ilustracija: Bojan Perko