Po Fiesti bo kmalu nov tudi Focus. Pri Fordu ohranjajo enak pristop: ne večji, temveč prostornejši.
To bodo pri Focusu dosegli s pet centimetrov daljšo medosno razdaljo, verjetno bo tudi nekaj širši kot dosedanji model. Focus bo tako imel predvsem več prostora v kabini, malenkost bo najbrž večji še prtljažnik. Z lahko gradnjo bodo za okoli 50 kilogramov znižali tudi maso avtomobila. Oblikovna zasnova notranjosti bo v smeri, ki so jo pri Fordu ubrali že pri Fiesti, torej precej preprosti in pregledni merilniki z dodatkom sredinskega zaslona na dotik za informacijsko-razvedrilni sistem. Seveda bo tudi manj posameznih upravljavskih gumbov, večina funkcij bo združenih v informacijsko-razvedrilnem sistemu ali na volanskem obroču.
V Evropi le s petero vrat
Za zdaj je znano, da bo Focus v Evropi zgolj s petvratno kombilimuzinsko karoserijo, podobno kot pri Fiesti bodo dodali tudi različico Active, ki bo malenkostno višje nasajena, imela bo nekaj dodatkov za bolj športno-terenski videz. Ali bo pozneje dodana še različica s štirivratno limuzinsko karoserijo, za zdaj ni znano.
Pri motorni opremi lahko prav tako računamo na ponovitev večine dosedanjih različic. Osnovni motor bo trivaljni turbobencinski litrski EcoBoost z močjo 100, 125 in 140 'konjev', večji turbobencinski štirivaljnik bo imel delovno prostornino 1,5 litra, prav tako se za različico ST obeta dvolitrski podoben motor z oznako EcoBoost. Kaže tudi, da bodo pri Fordu še ohranili dva turbodizelska motorja, 1,5- in dvolitrskega. Znano je, da pri Fordu za različico Focus Active načrtujejo tudi prevzem štirikolesnega pogona in športnega terenca Kuge, sicer bo motorna oprema za to različico podobna kot pri običajni petvratni.
Tudi elektromotor
Zagotovo pa pripravljajo še pogon z električnim motorjem za Focus Electric, ki bo dobil precej daljši električni doseg, kot je bil pri dosedanjem (povečan na okoli 200 kilometrov).
Za zdaj pričakujemo, da bo Ford svojo letos najpomembnejšo evropsko dopolnitev prodajnega programa prvič predstavil marca na ženevski avtomobilski razstavi, ni pa izključeno, da se bo vodstvo tega zdaj edinega povsem ameriškega ponudnika avtomobilov v Evropi odločilo tudi drugače in novi Focus pokazalo na domačih tleh – čez nekaj dni v Detroitu.
Tomaž Porekar
ilustracija: Bojan Perko
Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere