Japonska Mazda na evropskih tleh iz meseca v mesec žanje prodajne rekorde. Tudi na slovenskih tleh se njihova vozila zelo dobro prodajajo, predvsem oba novinca, Mazda2 in Mazda6.
Čeprav Japonci nimajo popolne ponudbe (pri tem imamo v mislih predvsem manjkajoče turbodizelske motorje), je ta očitno tako vabljiva, da se to pri prodaji ne pozna v večji meri. Za Dvojko in Šestico je pri primerjavi prejšnje in zdajšnje generacije značilno zmanjšanje mase, kar pa bo inženirjem uspelo tudi pri novi generaciji Trojke.
To so vohuni že ujeli na testiranjih, kjer je Mazda3 svojo končno obliko skrivala za kamuflažo, a obleka ni preprečila nastanka teh ilustracij, ki nakazujejo, da bo Mazda3 oblikovno sledila večji Šestici. Japonski viri napovedujejo, da se bo Trojka pojavila še letos (limuzina naj bi se predstavila na novembrskem avtomobilskem salonu v Los Angelesu, italijanska Bologna pa naj bi bila decembra kraj, kjer bo debitirala petvratna različica), kar je zelo verjetno, le poglejte vohunske fotografije – nova generacija Mazde3 je nared.
Oblikovalci nove Trojke so imeli nalogo narediti Mazdo prepoznavno, kar se jim je še najbolj posrečilo z napadalnim prednjim delom z značilnim 'nasmehom' in izbuljenimi prednjimi blatniki. Kot bi vozili družinsko MX-5! Mazdin logotip bo na novi Trojki nameščen nad prednjo masko, kar bo ločevalni element med Trojko in Šestico. Zadnje luči bodo podobne Šestici, nova Trojka, ki jo bodo v Evropi začeli prodajati leta 2009, pa bo na voljo tako v limuzinski izvedenki kot kombijevski oziroma kombilimuzinski.
Motorji bodo večinoma povzeti po aktualni generaciji. To pomeni 1, 4-, 1, 6- in 2, 0-litrske bencinske motorje in 1, 6-litrskega ter 2, 0-litrskega turbodizla z razponom moči od 62 kilovatov (84 'konjev') do 110 kilovatov (150 'konjev'). Agregate pri Mazdi prenavljajo, zato pričakujte manjšo porabo goriva (ki jo bo nova Trojka dosegala tudi zaradi manjše mase) in mogoče tudi večjo moč.
Leto ali dve po Trojki bodo kupci Mazd prišli na svoj račun še z novim japonskim SUV-om. Vedno dražji naftni derivati so začeli nekoliko omejevati rast prodaje mehkih terencev, zato pa povpraševanju po manjših ni videti konca. Tu bo po novem Mazda iskala svoj kos tržne pogače z novim petsedežnim SUV-om CX-5, ki bo tržno bolj zanimiv kot večji CX-7. Ta je na voljo le z 2, 3-litrskim turbobencinskim motorjem, ki sicer navdušuje z močjo in veseljem do dela (skupaj s štirikolesnim pogonom in z dobrim menjalnikom so ti trije najboljši par), a ne zadovoljuje tistih (v Evropi jih je kar precej) kupcev, ki iščejo varčnejšega turbodizla.
Prihod CX-5 trenutno v Moskvi na avtomobilskem salonu nakazuje koncept Kazamai, ob katerem se že govori, da bo Mazdin Qashqai na voljo s pogonom na prednji kolesi ali na vsa štiri. Iz množice bo SUV izstopal s prepoznavno in drzno obliko, morda pa se bodo uresničile tudi napovedi, da bo po RX-8 povzel drugi par bočnih vrat, ki se bodo odpirala v nasprotno smer. S to potezo bi si CX-5 v vse bolj zastopanem razredu mehkih terencev zagotovo zaslužil veliko pozornosti.
V CX-5, ki bo pod kožo nova Mazda3, bodo Japonci ob velikem deležu agregatov iz Trojke vgrajevali tudi novo generacijo motorjev z neposrednim vbrizgom in nov menjalnik. Zelo verjetno bo kralj v seriji CX-5 agregat 2.3 MZR iz CX-7. Vozniški užitki bodo zagotovljeni, saj bo Mazdin novi SUV s tem motorjem in štirikolesnim pogonom zlahka pospešil do 100 km/h v osmih sekundah. Ali pa bo CX-5, tako kot Mazda3 MPS, dobil tudi 2, 5-litrski turbobencinski petvaljni motor iz Focusa ST, ki naj bi v japonskem stroju zmogel okoli 250 'konjev'?
Vprašanje pri CX-5 je, ali je z delom zasuta Mazdina tovarna v Hirošimi sploh sposobna sprejeti še en projekt. Ali pa imajo Japonci v mislih katero drugo lokacijo?
Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere