Švedska novinca premierno jeseni v Parizu

6. 4. 2010
Deli

Usoda obeh je bila še pred nekaj meseci pod vprašajem, zdaj pa naj bi se stvari okoli obeh švedskih avtomobilskih znamk uredile do te mere, da se bosta Saab 9-5 Wagon in Volvo V60 lahko udarila za kupce.

Obe limuzinski izvedenki sta že znani, kombija pa sta bila opažena na zimskih testiranjih, kjer so se z masko bolje potrudili pri Volvu, a smo si vseeno drznili objaviti obe ilustraciji, ki nakazujeta naš pogled na serijska Šveda. Oba bodo zelo verjetno predstavili na jesenskem avtomobilskem salonu v Parizu.

Volvov novinec, ki bo upravičil sloves Volva kot izdelovalca legendarnih kombijev, bo oblikovan zelo dinamično, kot njegov limuzinski brat S60. Takšne naj bi bile tudi nastavitve pogonskih sklopov, kar bo Švedu nedvomno pomagalo v boju s trdo konkurenco, kot je BMW-jeva serija 3 Touring. Velikostno se bo ta novi Volvo zasidral med obstoječa V50 in V70.

Pogon bo imel v osnovi speljan na sprednji kolesi, motorji pa si bodo sledili: petvaljna dizla D5 bosta zmogla 163 in 205 'konjev', iz Forda prihaja prisilno polnjeni bencinec z neposrednim vbrizgom ter 203 'konji' in 300 Nm. Vstopni bencinec bo 1, 6-litrski turbo štirivalnik s 150 in 180 'konji', nad vsemi pri bencinarjih pa bosta T6 in njegov prisilno polnjen šestvaljnik s 304 'konji'.

Varčneže bo zagotovo zanimala različica Drive z 1, 6-litrskim dizlom, ki bo zmogel 115 'konjev', kar je več, kot da ta agregat od sebe v drugih Volvih.

Konkurent V60 se bo imenoval Saab 9-5 Sport Combi. Drugi Skandinavec sledi tehničnemu in oblikovnemu jeziku limuzine 9-5, ki je bila v Evropi premierno pokazana na preteklem avtomobilskem salonu v Ženevi. Od limuzine se bo Sport Combi, enak recept velja tudi za V60 proti S60, razlikoval po zajetnejšem zadku z večjim prtljažnikom, ki bo zaradi večjih vrat prtljažnika tudi bolj uporaben. To še zlasti velja ob podrti zadnji sedežni klopi.

V primerjavi z limuzinama bosta V60 in 9-5 Sport Combi prostornejša na zadnji klopi. Sport Combi se bo predstavljal izključno s prisilno polnjenimi motorji: 1.6 turbo bo zmogel okoli 180 'konjev' in bo vstopnica v kombijevski svet 9-5, sledil bo 220-'konjski' 2.0 Turbo (tudi kot BioPower), vrh bencinske ponudbe pa bo zaokrožil 2.8 T s kar 300 'konji'.

Med dizelskimi motorji bosta dve različici dvolitrskega agregata, šibkejši TiD s 160 'konji' in močnejši TTiD s 190 'konji'. Za šibkejšega bo veljala povprečna normna poraba okoli 5, 5 litra na 100 prevoženih kilometrov.

Pri najmočnejšem bencinskem motorju bo serijsko vgrajen štirikolesni pogon XWD, izbirno bo na prodaj tudi pri močnejšem dizlu in 2.0 Turbu. Pričakujemo tudi, da se bo 9-5 Sport Combi pokazal jeseni v Parizu.

Ilustracija: Bojan Perko