XL1: litrski Volkswagen prihaja

21. 1. 2013
Deli

Nekaj časa se je o njem govorilo, pa potem vse potihnilo, pa spet govorilo … A sedaj je vendarle videti, da njihova napoved izpred skoraj točno enega leta drži: XL1 bo v prodaji še letos.

Seveda ne v velikih količinah, vendarle gre za avto, ki je namenjen predvsem dokazovanju tehnološke superiornosti znamke. A vseeno, XL1 bo sicer na pogled zelo podoben konceptni varianti (ki so jo prvič pokazali v Katarju leta 2011), le da bo uporabljal malo bolj klasične tehnične rešitve (na primer navadna vzvratna ogledala namesto kamer).

Pri Volkswagnu pravijo, da bo povprečna poraba XL1 vsega 0,9 litra dizla za 100 prevoženih kilometrov. Poganjal ga bo 800-kubični dvovaljni turbodizel s 47 'konji' in 212 Nm navora (poganja zadnji kolesi), ki so mu dodali še 27-'konjski' elektromotor, ki lahko deluje vzporedno z dizlom ali namesto njega. Menjalnik je 7-stopenjski DSG, in ker lahko XL1 priključite na električno omrežje in napolnite baterije, gre za klasičen priključni hibrid. Na elektriko lahko prevozi do 35 kilometrov, dvosedežnik, ki je po zunanjih merah (razen višini, seveda) podoben Polu, pa zmore 158 kilometrov na uro elektronsko omejene največje hitrosti in 11,9-sekundni pospešek do 100 kilometrov na uro? Masa? Krepko pod eno tono, seveda predvsem na račun tega, da na železo ali jeklo odpade le okoli četrtina skupne mase.

Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del