Za ljubitelje 'klasike'

26. 4. 2019 | Tomaž Porekar
Deli
Za ljubitelje 'klasike' (foto: Bojan Perko)
Bojan Perko

Napovedi in predstavitve 'klasičnih' novosti, torej modelov z bencinskimi ali dizelskimi motorji, so vsaj pri nemških izdelovalcih postale nekoliko manj pomembne. Pričakovanja glede električne prihodnosti so ogromna, kaj bo ta res prinesla, pa je še v neuresničenih odločitvah avtomobilskih kupcev v prihodnjih letih.

Ob električnih modelih bo moral vsak izdelovalec imeti še običajne, na primer Audi, kjer potekajo zadnje priprave za predstavitev naslednjega rodu Audija A3. Ta se bo zgodila na septembrski mednarodni avtomobilski razstavi v Frankfurtu, a A3 bo v prodajne salone prispel šele konec tega leta, ponekod se bo to zgodilo celo pozneje. Novi A3 oblikovno ne bo nekaj drugačnega, nadaljuje seveda tisto, kar že poznamo pri Q2, ki je nekakšen neposredni sorodnik z višje nasajeno karoserijo. Tudi A3 bo imel poudarjene odprtine za kolesa ter na novo oblikovano šesterokotno tridimenzionalno delujočo masko (Audijev 'singleframe').

Tudi notranjost bo le lahno prenovljena, kot zgled za zasnovo pa so si Audijevi oblikovalci tu izposodili 'večnadstropno' postavitev sredinskih zaslonov, kot jo ima novi Q4. Zgoraj na sredinski konzoli oziroma v sredini armaturne plošče je tako infozabavni zaslon, spodaj zaslon za upravljanje gretja in nekaterih drugih funkcij, v sredini pred voznikom digitalni merilniki. Tudi sicer je večina tehnoloških rešitev povezana z uporabo prenovljene platforme MQB, torej tiste za prečno postavljene motorje, kot jo pri koncernu Volkswagen uporabljajo za večino svojih novosti.

Največ novega se obeta na področju motorjev. Bencinska (1,5- in dvolitrski) bosta dobila hibridno tehniko. Blagi hibrid bo imel 48-voltno napetost, dodatni elektromotor bo skrbel za pomoč pri speljevanju in zelo pogostem 'jadranju', vožnji, ko bencinski motor ne bo potreben. Da bi kupcem ponudili najbolj čisto tehnologijo pri turbodizlih, so se temeljito lotili tudi prenovljenega dvolitrskega TDI. Ta blagi hibrid bo imel sicer le zaganjalnik/generator z 12-voltno napetostjo, na voljo bosta dve stopnji zmogljivosti, s 135 in 204 'konji' (100 in 150 kilovati), za čistejši izpuh pa bosta poskrbela sistem z dvojno selektivno katalizatorsko redukcijo ter filter za trde delce.

Audi bo, predvsem za dobro razvijajoči se nemški trg, pripravil motor na stisnjen zemeljski plin (CNG), kjer računajo na dodatno dobavo sintetičnega plina, katerega izdelovalec je ravno Audi. Motor z 1,5 litra delovne prostornine naj bi imel 130 'konjev', s primerno veliko posodo za gorivo pa bo zmogel skoraj enake dosege, kot jih sicer turbodizli.
Zaradi temeljitih priprav novih motorjev je tudi prišlo do manjše zamude pri začetku prodaje, saj je prejšnji načrt predvideval začetek prodaje že takoj po premieri na IAA v Frankfurtu.