Opel GT Concept: Oplov športni avtomobil prihodnosti

Opel je objavil prve uradne risbe študije Opel GT Concept, s katero se naslanja na bogato športno izročilo in napoveduje svoje športnike prihodnosti. Avtomobilska javnost si jo bo sicer lahko ogledala v začetku marca v Ženevi.

Opel GT Concept: Oplov športni avtomobil prihodnosti (foto: GM) GM
27. 1. 2016

Opel GT Concept izhaja iz študije znamenitega študijskega modela Opel Experimental GT, ki ga je leta 1965, le leto dni po odprtju svojega prvega oblikovalskega studia, pokazal na avtomobilskem salonu v Frankfurtu. Eleganten kupe brez posebnih dekoracij, ki so ga zasnovali na preskušeni tehniki Kadetta B, ni bil le prva študija katerekoli evropske avtomobilske znamke, ampak je blestel tudi z inovacijami, kakršni so bili tedaj denimo poklopni žarometi. Oblikovalec Erhard Schnell je hotel s študijo predvsem podati oblikovalski koncept, a jo je publika tako navdušeno sprejela, da je tri leta pozneje zapeljala na ceste v obliki športnika Opla GT.

Pri Oplu so si tudi študijo GT Concept zamislili predvsem kot prikaz oblikovalskih zamisli. Dinamiko elegantno minimalistične karoserije v horizontalni liniji podkrepi rdeča linija , rdeča pa je tudi barva gum na 'rolkarskih' platiščih, ki spominja na avantgardni Opel Motoclub 500, ki je leta 1928 imel dve rdeči gumi. To je tudi vse, kar GT Concept povezuje s preteklostjo.

Poglavitna inovacija na študiji so velika električna bočna vrata z integriranimi šipami, ki jih voznik in sovoznik odpreta z drsno ploščico, integrirano v rdečo linijo. Ko se vrata odprejo, precej posežejo v vdolbino koles, s čimer so inženirji prihranili nekaj širine in omogočili večji kot odpiranja. Dve kameri za kolesnima vdolbinama zagotavljata dober pogled okoli avtomobila. Njuna posnetka se projicirata na zaslona na levi in desni strani voznikovega delovnega prostora. Za ugodje poskrbi tudi vetrobransko steklo, ki se nadaljuje v prozorno streho. Poudarek je še na izboljšanih tridimenzionalnih led matričnih žarometih z integriranimi utripalkami ter na tridimenzionalni osvetlitvi zadka.

Pod dolgim motornim pokrovom se skriva spredaj sredinsko vgrajen aluminijasti 1,0-litrski turbobencinski trivaljnik z največjo močjo 145 'konj' in navorom 205 njutonmetrov, ki avtomobil s pomočjo sekvenčnega šeststopenjskega menjalnika, mehanske zapore diferenciala in zadnjih koles v manj kot osmih sekundah pospeši do 100 kilometrov na uro in pospešuje do 215 kilometrov na uro.