Opel ostaja v GM-ovih rokah

Ameriški gigant GM se je zaradi izboljšanja poslovanja odločil, da obdrži znamko Opel/Vauxhall. V načrtu prstrukturiranje Opla.

5. 11. 2009

V času ekonomske krize je načrtovana prodaja znamke Opel ena najbolj odmevnih odločitev na avtomobilskem trgu, a kot kaže, bo vse ostalo le pri govoricah in pogajanjih. Ker se je poslovanje koncerna GM v zadnjem času izboljšalo in tudi Opel posluje solidno, so se odločili, da znamke ne bodo prodali.

Namesto tega bo GM nemški in ostalim vladam kmalu predstavil načrt prestrukturiranja za katerega Fritz Henderson, predsednik GM, upa, da ga bodo obravnavali pozitivno: “Zavedamo se kompleksnosti, ki jo ta odločitev predstavlja za vse vpletene. Vendar pa je bil od samega začetka naš cilj zagotoviti dolgoročno rešitev za naše kupce, zaposlene, dobavitelje in trgovce. Sprejeta odločitev odraža prav to. Po našem mnenju je to najstabilnejši in stroškovno učinkovit pristop k zagotovitvi dolgoročne prihodnosti Opel/Vauxhall blagovne znamke.”

GM-ov načrt vključuje stroške prestrukturiranja v višini 3 milijarde evrov, kar je znatno manj od predstavljanih ponujenih zahtev predloženih s strani investitorjev. GM bo sodeloval z vsemi evropskimi sindikati z namenom pripraviti načrt smiselne podpore Oplovemu prestrukturiranju. Medtem ko Opel nadaljuje s preseganjem kriterijev, ki so bili vključeni v predpostavkah plana preživetja in je zagotovljena stabilna likvidnost, predstavlja čas ključni dejavnik.

“Čeprav še vedno otežkočene, pa so se poslovne razmere v Evropi v zadnjem času izboljšale, ” je povedal Henderson. “Istočasno pa sta se v zadnjih nekaj mesecih izboljšala tudi GM-ovo splošno finančno stanje in stabilnost, kar nam daje zaupanje, da je mogoče evropsko poslovanje uspešno prestrukturirati. Zahvaljujemo se nemški in drugim vladam Evropske unije, za njihovo prizadevanje v tem težkem ekonomskem obdobju. Prav tako smo hvaležni Magni in njenim partnerjem v Rusiji, za njihovo prizadevanje doseči sprejemljiv dogovor za vse partnerje.”