Opel praznuje 130. rojstni dan koles Opel

3. 9. 2016
Deli

Pri Oplu praznujejo 130 let odkar je ustanovitelj tovarne Adam Opel spomladi 1886, 23 let po nastanku podjetja, razširil proizvodnjo šivalnih strojev z izdelavo prvega kolesa 'penny farthing' , ki je imelo za tisti čas značilno veliko prednje in majhno zadnje kolo.

Leto pozneje je začel izdelovati tudi tricikle in kolesa z manjšimi obročniki. Njegov sin Karl je namreč takšno kolo pripeljal s študijskega potovanja v angleški Sheffield. Karl se je pod vtisom tamkajšnjih kolesarskih dirk odpravil tudi na dirko v botaničnem vrtu Palmengarten v Frankfurtu in zmagal ter domov prinesel pet naročil za nova kolesa. Sledile so nove zmage in nova naročila na kolesa. Do leta 1889 so z Oplovimi kolesi zmagali na 240 dirkah in 13 prvenstvih, do preboja pa je prišlo 20. julija 1889, ko je August Lehr z Oplovim kolesom zmagal na 'svetovnem prvenstvu' v Londonu.

Leta 1895 je Adam Opel umrl, leta 1999 pa so bratje Opel izdelali prvi avtomobil. Kljub temu se je proizvodnja koles nadaljevala. Leta 1923 je Opel kot prvo nemško podjetje v proizvodnjo koles uvedel tekoči trak, s čimer so kolesa postala cenejša in bolj dostopna širšemu občinstvu in Oplu do leta 1925 prinesla status največjega proizvajalca koles na svetu. Leta 1926 je s tekočih trakov zapeljalo milijonto kolo znamke Opel.

Septembra 1929 je Opel prišel v last General Motorsa, ki je proizvodnjo koles kljub gospodarski krizi še povečal, a se je sredi tridesetih let odločil, da proizvodnjo osredotoči zgolj na avtomobile. Opel je konec leta 1936 proizvodnjo koles prodal NSU-ju in 15. februarja 1937 izdelal zadnje kolo Opel. Do takrat jih je bilo izdelanih okrog 2,6 milijona.

Šele tri četrt stoletja pozneje, marca 2012 je Opel izdelal svoje naslednjo kolo, okolju prijazno študijo RAD e, na katerega so vplivali Oplovo izročilo izdelovanja koles, motocikel Motoclub 500 iz leta 1928 z značilnimi rdečimi gumami in sodobni Oplovi avtomobili.