Opel se popravlja

V začetku julija je v Rüsselsheimu (blizu nemške finančne prestolnice Frankfurta) začelo delovati novo podjetje Opel Group.

27. 7. 2014

Vanj je ameriški General Motors združil vse avtomobilske posle v Evropi, skupaj z Rusko federacijo. To pomeni, da bo odslej novo podjetje nosilo vso odgovornost za posle vseh znamk General Motorsa v Evropi, razen Opla in Vauxhalla torej tudi Chevroleta (od konca leta naprej le v Rusiji) ter Cadillaca. Vodstvo novega podjetja je enako kot pri dosedanjem Adam Opel AG, vodja upravnega odbora je seveda Karl-Thomas Neumann, ki je Opel prevzel lani aprila.

Pod njegovim vodstvom je Opel v letu dni precej izboljšal svoj položaj, prvič po petnajstletnem padcu prodaje se je ta spet povečala (tržni delež se je dvignil na 5,6 odstotka). Neumann celo načrtuje, da bi se ta do leta 2022 dvignil na 8 odstotkov.

Tudi General Motors je v novo vodstvo Opla začel verjeti. Mary Barra (nova šefica GM) se je takoj po prevzemu vodenja iz Detroita oglasila v Rüsselsheimu in poudarila pomembno vlogo nemškega dela razvojnega in konstrukcijskega dela GM. Zdaj ameriško vodstvo z vsemi silami gasi požar največjega vpoklica avtomobilov zaradi varnostnih težav z več kot 300 modeli iz ameriške ponudbe GM. Oplov na tem spisku ni (razen Opla GT, ki pa je bil tako ali tako skonstruiran v ZDA).

Pred dnevi so pri GM najavili tudi začetek gradnje novega konstrukcijskega oddelka motorjev pri Oplu. Razen tega je Opel zdaj odgovoren za planiranje novih modelov in produkcijo v Rusiji ter za ves svet za znamki Buick in Holden (za avstralsko znamko so sicer najavili, da jo bodo v nekaj letih opustili).

Kljub boljšemu poslovanju pa Opel letošnjega leta še ne bo zaključil brez izgube. Konec leta bodo namreč zaprli tovarno v nemškem Bochumu, za zaključek tega posla pa bo treba nameniti še okoli 600 milijonov evrov.