Osemvaljnik za zadnji "hura". Novi Cayenne preseneča!

18. 4. 2023 | Janoš Pečnik
Deli

Porsche Cayenne velja za enega izmed pionirjev prestižnih, športnih terencev. Z zadnjo generacijo pa se poslavlja tudi od termičnih motorjev.

Porsche Cayenne je torej doživel temeljito prenovo, preden se mu bo predvidoma leta 2026 v ponudbi pridružil (ali ga nadomestil) električni naslednik. Oblikovne spremembe na prvi pogled morda niso tako očitne, a svežih je veliko podrobnosti. Žarometa sta sedaj bolj oglata (mimogrede - matrični LED žarometi so sedaj serijski, HD LED matrični pa opcijski), sprednji odbijač agresivnejši in celotna podoba je bolj izklesana, poteze okoli zadnjih luči so sedaj približane Taycanovim. Prenova prinaša tudi nova platišča in tri nove barve karoserije - dve modri in sivo (Arctic Grey, ki je sicer priljubljena na najzmogljivejših Porschejevih modelih).

Vseeno so spremembe v notranjosti izrazitejše. Sredinsko konzolo so nekoliko "očistili", ročica menjalnika se je preselila ob volan (kot pri Taycanu), manj je tudi fizičnih stikal. Voznikova instrumentna plošča je sedaj povsem digitalizirana (ukrivljen zaslon - po vzoru Taycana), kar pomeni, da ni več tistega ikoničnega analognega obratomera. Zanimivo je sedaj za doplačilo na voljo dodaten 10,9-palčni zaslon za sovoznika - v tem primeru je armaturna plošča v Cayennu potem digitalizirana od vrat do vrat. A uporabne fizične bližnjice ostajajo, vključno z vrtljivim stikalom za glasnost.

V pogonski ponudbi je najbolj zanimiva novost ta, da ima Cayenne S namesto V6 sedaj dvojno prisilno polnjeni V8 s štirimi litri delovne prostornine, ki so ga nekoliko izpopolnili in zmore 345 kW (474 KM) moči ter 600 Nm največjega navora (prej 324 kW in 550 Nm). Do stotice Cayenne S pospeši v 4,7 sekundah - s paketom Sport Chrono (prej 4,9), najvišja hitrost pa je omejena pri 270 km/h. Tudi trilitrski V6 v osnovnem Cayennu je sedaj močnejši - 260 kW oz. 353 KM ter 499 Nm največjega navora.

Potres zbudil del Slovenije. Ste ga čutili tudi vi? 

Enak motor ima potem tudi priključni E-Hybrid, ki sedaj s 30 kW močnejšim električnim motorjem zmore skupaj 345 kW oziroma 470 KM. Občutno zmogljivejša je tudi baterija, sedaj ima kapaciteto 25,9 kWh in do 90 kilometrov električnega dosega po WLTP standardu, polni pa se z močjo 11 kW.

Preberite tudi: S 5500 "konji" po čudovitih kraških cestah

Močnejši (za 14 kW) je tudi najdražji in najbolj športno razpoloženi Cayenne Turbo GT - 485 kW ali 659 KM. Objava za medije sicer tega eksplicitno ne omenja, ampak razumeti je kot da močnejši Turbo GT po prenovi v Evropi ne bo v ponudbi.

Sicer pa je nekaj sprememb tudi pri podvozju. Porschejev sistem elektronsko nadzorovanih blažilcev (PASM) je serijski. Blažilci s po dvema ventiloma, kar omogoča ločeno delovanje pri stiskanju in odboju, so novi. Prav tako izbojlšano zračno vzmetenje pa ostaja na seznamu dodatne opreme. Časovnica prihoda in točne cene še niso znane, a pričakovati je desetodstotno povišanje.

Novo na Metroplay:  Novinar izza nagrade | N1 podkast s Suzano Lovec