Ostrine ali obline?

Alfa romeo 8C competizione vs. Lamborghini reventón: okrogla raketa vs. robatež.

6. 3. 2008

Alfa romeo 8C competizione (izdelali bodo le 500 kosov te lepotice)

Dolžina: 4.381 mm, širina: 1.894 mm, višina: 1.341 mm, masa: 1.585 kg, pospešek 0–100 km/h: 4, 2 s,

največja hitrost: 292 km/h, motor: V8, prostornina: 4.691 cm3, največja moč: 450 KM, največji navor: 480 Nm, specifična moč: 3, 52 kg/KM, cena: 159.860 evrov.

Vse, kar je res lepo, je oblo. Pomislite na obline dirkališč, nogometnih žog, steklenic piva … in žensk! Pa seveda avtomobilov. Da so obline tudi pri prevoznih sredstvih sila pozitivna reč, so vedeli že snovalci najbolje prodajanega avtomobila vseh časov, Volkswagnovega hrošča. In to vedo tudi izpolnjevalci sanj iz severne Italije, ki so zasnovali alfo 8C competizione. Najlepšo alfo vseh časov!

Niti enega omembe vrednega roba ne boste našli na njej. Oble so stranske, v obliki kapljice izdelane šipe, ki se oblikovno spojijo v zajetne blatnike, ti pa se iztekajo v trikotne, pardon, trioble žaromete. Zadaj, na najlepšem zadku 21. stoletja, so postav­ljene kot kuhinjski krožniki velike in – jasno – okrogle luči.

Sicer je nekoliko težavno zaobljene boke in široka ramena pospraviti v alfine školjkaste sedeže, ampak gre. Pri takšnem avtomobilu vas večje ali manjše udobje pač ne sme posebej motiti. Važno, da je mrcina, oblečena v polirano jeklo, lepa. Okrogel merilnik hitrosti, ki je tako kot merilnik motornih vrtljajev v višini oči, se sicer konča pri številki 330. Na sredinski konzoli je zgolj šest gumbov (seveda okroglih! ), poleg njih pa kralj vseh gumbov: Engine Start.

Pospeševanje je izjemno, silovito, brutalno. Grmenje, bobnenje … Zvok motorja je tako žleht, da bi si ga marsikateri ljubitelj ali potencialni kupec z veseljem posnel na zgoščenko.

Menjalnik prestavlja sam ali pa voznik to počne ročno z blagimi potegi dveh zavolanskih ročic. Po 4, 5 sekunde je avtomobil na stotici, pulz in adrenalinska črpalka voznika pa že davno onkraj vseh 'normalnih' parametrov.

Velika brata iz familije sta nihče drug kot Ferrari in Maserati. Pri slednjem te sanje tudi izdelujejo in tam ga novi lastnik prevzame. Novi lastnik pa seveda ni kar kdorkoli, ampak eden od zgolj 500 srečnih bogatunov na vsem svetu. Na največji avtomobilski trg v Evropi, v Nemčijo, bodo poslali vsega skupaj le 81 primerkov te lepotice, ki jo kupcem dostavljajo od konca januarja. Da pa ne boste živeli v zmoti: denar ni dovolj!

Da bi bil uvrščen med bodoče lastnike, je moral vsak interesent pokazati svojo pripadnost znamki Alfa Romeo. Jep, to je bil pogoj. Potem je moral imeti še srečo. Če so avto že obljubili komu v bližnji okolici, ni še tako silovita privrženost znamki pomenila prav nič. Kdor je bil izbran, je potem z veseljem nakazal slabih 160 tisoč evrov oziroma še nekaj več za malce dodatne opreme – komplet kovčkov, ki se prilega sedežem, zvočniški sistem Bose, tablico z imenom na sredinski konzoli …

Lamborghini reventón (izdelali jih bodo le 20! )

Dolžina: 4.610 mm, širina: 2.058 mm, višina: 1.135 mm, masa: 1.700 kg, pospešek 0–100 km/h: 3, 4 s, največja hitrost: 340 km/h, motor: V12, prostornina: 6.496 cm3, največja moč: 650 KM, največji navor: 660 Nm, specifična moč: 2, 66 kg/KM, cena: 1, 19 milijona evrov.

Pravi možje so robati. Pokončni, ostri. Nikomur se ne uklanjajo. In nikoli se ne bi vozili v spolirani šminki na štirih kolesih. Smo dedci ali nismo? Življenje uživamo v celoti, z vsemi njegovimi vogali in robovi. In temu je namenjen reventón, najbolj oglat, najbolj robat, neokrogel ali, na kratko, najlepši lamborghini vseh časov!

Reventón je videti, kot da so ga iz enega samega kosa izsekali s sekiro, mu dokončali obliko z motorno žago in ga dokončno dodelali z obličem. Spolirati ga je bilo treba z grobo pilo.

Na tem avtomobilu je vse drugače. Niti kolesni izrezi niso okrogli. Poglejte dobro in opazili boste: izrezi so kot nekakšni večkotni polkrogi. Sedežna školjka prilepi voznika močneje kot katerakoli mučilna naprava, kar jih je Lamborghini izdelal doslej. Varnostni pas prihaja iz sredine, saj so na levi ogromna naprej dvižna vrata.

Merilniki niso nič kaj bogatejši od tistih iz običajnejših avtomobilov. Toda s pritiskom na gumb se zaslon z merilnikoma vrtljajev in hitrosti spremeni v navidezno letalsko konzolo. Na vrhu je postavljen majhen merilnik pospeškov za sile, ki nastanejo pri pospeševanju, zaviranju in v ovinkih. Vklopljena prestava se prikaže v oglatem okvirčku.

Vožnja tega avtomobila spominja na računalniško igrico iz osemdesetih let. Takrat smo se prvič soočili s 'space invadersi', pri katerih smo se komaj prebili prek prve stopnje. Kokpit tega lamba je kot novi poskus po 25 letih! S to razliko, da tole ni igrica.

Lambo je kot sneta sekira. Zmore krep­ko prek tristotice. Ampak pri tej hitrosti so tudi najdaljše ravnine Emilie Romagne krepko prekratke. Naša testna vožnja se je začela v megli in mrazu. A tako pač je,

ko gredo jezni bogovi na pot! Puščica pa še ni bila niti dobro na cesti, ko se je nebo že odprlo in je sonce posijalo na sleherni ovinek.

Milijon evrov hočejo pri Lamborghiniju za tole reč. Plus davek. Tako je reventón približno štirikrat dražji od murciélaga LP 640, s katerim si deli 90 odstotkov tehnike. Da lambo 'pride skozi' s takšno nezemeljsko ceno, je naravnost neverjetno. Toda 20 kosov te posebne serije je bilo razprodanih, še preden je bil prvi primerek sploh izdelan!

Sicer pa: reventón se izgovori 'rebenton'. Da imajo fantje pri Lamborghiniju strast do komičnih imen, vemo že od countacha, ki je bil predstavljen leta 1974 in je pravzaprav edini pravi slogovni predhodnik reventóna. Beseda, ki jo vsak Anglež izgovori 'kauntaš', mora zveneti 'kuntaš' in v pogovornem jeziku izraža osuplost. Tako torej Italijan tam nekje iz Piemonta reče 'kuntaš', ko se mu kaj zazdi res divje. Zato kličemo nazaj z vso vnemo: »Countach, reventón, countach! «

(vir: Playboy)