Otvoritev sezone, kakršne si lahko le želimo

10. 2. 2022

Ne glede na to, kaj si vsi mi želimo, se tudi v avtomobilskem svetu še vedno vse (ali pa vsaj večina) vrti okoli novega vala epidemije. In (še vedno) tudi okoli pomanjkanja polprevodnikov v avtomobilski industriji. Za kar smo seveda optimistično mislili ali vsaj upali, da bo težava, ki bo pač izzvenela nekako v skladu s »pravili« vseh dozdajšnjih svetovnih epidemij. Ampak trdoživa sta oba – koronavirus in pomanjkanje čipov. Za slednje je jasno, da bo industrija vendarle našla odgovor – čeravno kasneje, kot smo upali. Smešno – ampak podobno je tudi z virusom … Pandemija gre v endemijo, ampak kje točno je konec, tega pa ...

Ravno zato je to vse, kar bom o tem še napisal. Kajti začetek leta je ponudil nekaj ne le bistveno bolj pozitivnega, pač pa predvsem bolj vznemirljivega in zabavnega. In ne recite, da niste vsaj s kotičkom očesa poškilili na razvoj znamenitega relija Dakar, ki je spet postregel z nekaj vrhunskimi športnimi zgodbami na dveh, štirih in kar je še kolesih. Ker me dirkarija na štirih kolesih pač nedvomno bolj privlači kot na dveh, se spomnim neverjetnih dvobojev Loeba z Al-Attiyahom v puščavi, ko sta se mojstra volana pri polnem plinu prehitevala in borila za vsak centimeter na puščavskem pesku, polnem nepredvidljivih pasti, kot bi bila na polikanem dirkaškem asfaltu! Izredno … In potem, nepoln teden kasneje, je eden od dveh akterjev te iste zgodbe priredil dih jemajoč dvoboj v francoskih Alpah, na poledenelem asfaltu, na snegu, ledu …

Ja, Sebastien Loeb je Dakar končal kot drugi, sedel v letalo, opravil ogled proge (z novo sovoznico Isabelle Galmiche), sedel v nov dirkalnik Ford Puma Rally1 in opravil s konkurenco (na reliju s 95 odstotki nove proge). Če vam je to slučajno ušlo, potem vam je lahko žal, da ste v živo zamudili prvovrstno avtomobilistično športno dramo in dvoboj dveh legend, dveh velikanov tega športa, ki sta skupaj osvojila reci in piši 17 naslovov! Pri čemer je bil starejši od obeh Sebov v trenutku, ko je osmič osvojil eno najbolj znanih dirk na zemeljski obli, tik pred dopolnjenim 48. letom! Kakšna klofuta mladim talentom, ki jih že zdaj mnogi kujejo v nebesa in še više. Seveda je zelo verjetno Puma trenutno najboljši dirkalnik, ampak pomislite – istega so vozili še trije mladeniči.

Malo je bilo tudi športne sreče, malo je bilo nesreče, ampak vse to je vedno sol in poper dobre zgodbe, ki dviguje napetost, ki buri duhove, ki vzpodbudi glasne komentarje, ki dviguje pozornost medijev. Morda si je Seb Ogier na tisti znameniti predzadnji preizkušnji, ko je po nepotrebnem ali ne prebil pnevmatiko (in o tem se spet krešejo mnenja), res naredil bolj slabo uslugo. Toda športu, ki mu je dal tako rekoč vse, pa je s tem naredil izjemno uslugo! In zdaj z vsemi vami napeto čakam revanšo …

Besedilo: Matjaž Korošak · Foto: