Ozadje koncepta Mazda Kiyora

11. 9. 2008
Deli

Se sprašujete koliko časa je potrebnega za nastanek takšnega koncepta? Avto magazin ima odgovor.

Pri oblikovanju koncepta Kiyore iz serije Nagare so imeli Mazdini oblikovalci zopet v glavi tok, tokrat je to vlogo po vetru in lavi prevzela voda, ki se dobro vključuje v temo ekologije. Obliko je zakrivilo evropsko moštvo Petra Birtwhistla: za zunanji videz sta bila zadolžena Michael Loyer in Luca Zollino, za notranjost pa so skrbeli Jo Stenuit, Gregory Vera, Maria Greger in Luciana Silvares.

Ker Kiyura po japonsko pomeni čistost, so oblikovalci vedeli kaj mora avtomobil predstavljati. Mike Loyer je najprej naredil digitalni model, sledili so glineni modelčki v razmerju 1:4, prvi model v čisto pravem razmerju pa sta Muzio in Loyer napravila v Mazdinem oblikovalskem studiu v Severni Ameriki. Zopet je sledila digitalizacija, delo od prvotnih skic do končnega produkta, ki bo viden na avtomobilskem salonu v Parizu, pa je zahtevalo sedem mesecev časa.

Zadnje (oblikovno) dejanje so Japonci zaupali francoskemu studiu Artware Design, kjer so virtualno podobo Kiyore z večinsko uporabo ogljikovih vlaken naredili otipljivo. Inženirji so pod zanimivo kupejevsko karoserijo vgradili nov 1, 3-litrski DISi bencinski štirivaljnik z neposrednim vbrizgom in sistem Smart Idle Stop System, ki zagotavlja manjšo porabo goriva in zmanjšuje izpuste CO2. Motor in lahek šeststopenjski samodejni menjalnik razvijajo na Japonskem, obe novotariji pa bosta kmalu zašli v serijsko proizvodnjo. Pri manjši porabi igra veliko vlogo tudi nova platforma manjše mase.

Foto: Mazda

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja