Pagani Huayra: Bog vetra

370 kilometrov na uro največje hitrosti in 3,3 sekunde od stoječega starta do 100 km/h. Imate milijon evrov?

18. 2. 2011

Paganijev naslednik priljubljene Zonde, ki je na novo premešala karte v razredu superšportnikov in smo jo za vas zapeljali tudi v Avto magazinu št. 14/2010, sliši na ime Huayra.

Za nekatere težko izgovorljivo sosledje črk je del imena starodavnega andskega boga vetra (Aymara Huayra Tata), ki nadzoruje vetrove okoli Kordiljere. Glede na to, da je Zonda veter in Huayra njen bog, je Horacio Pagani z novo stvaritvijo očitno kar sam ustvaril velika pričakovanja glede novega modela. Prve informacije in fotografije kažejo na to, da je njegova simbolna samozavest docela upravičena.

Oblikovno je novi Pagani, ki so ga koncizno razvijali sedem let, povsem sveža stvaritev, a ne more in noče prikriti Zondinih korenin (linija, sprednje luči, izpuh in podobno). Materiali so seveda ostali na najvišji ravni (ogljikova vlakna, titan, inconel in podobno), zato nas ne preseneča za ta razred in opremo ugodnih 1.350 kilogramov suhe teže. Če odštejemo motor in menjalnik, je Huayra sestavljena iz več kot 4.000 delov, ki so jih načrtovalci zlili v funkcionalno in estetsko uravnoteženo celoto.

Bralci Avto magazina ob novicah o motorju in zmogljivosti ne boste preveč presenečeni, saj smo vse ključne elemente napovedali že lani. C9, kot je projektna oznaka Huayre, poganja AMG-jev 12-valjni stroj s šestimi litri delovne prostornine, dvema turbopuhaloma in izpustom plinov, ki ustreza tudi strogim kalifornijskim normam. 'Konjev' bo vsaj 700, njutonmetrov vsaj 1.000 (Horacio v sporočilu javnosti piše o številki 1.100), vse skupaj pa kroti sedemstopenjski sekvenčni menjalnik.

Inženirji so bili še posebno pozorni na zvezno odmerjanje moči, saj bi v nasprotnem Huayro zmogla krotiti le peščica ljudi. Zmogljivosti? Največja hitrost znaša več kot 370 km/h, pospešek do stotice kvečjemu 3,3 sekunde ... Prav zanimivo bo videti, kakšne motorne različice bo Horacio ponudil trgu čez nekaj let – turbopuhali sta namreč odlična osnova in 'bližnjica' do dodatne moči (sploh pri motorju s tako veliko prostornino), česar bodo petični lastniki tega italijanskega dragulja v prihodnosti nedvomno deležni.

Tudi notranjost močno spominja na Zondo, le da je dobrih 10 let zamika prispevalo varnostne blazine in nekaj tehnoloških dodatkov (denimo velik multifunkcijski zaslon v sredinski konzoli). Cena je glede na zgodbo, ki jo Pagani neguje že vrsto let, pričakovana: okrogel evrski milijon. Na leto nameravajo izdelati od 20 do 40 primerkov, kar je precej večja številka v primerjavi z Zondo. Načrte bo seveda pomagala uresničiti nova tovarna, kjer bodo Huayre tudi nastajale. Nadaljevanje zgodbe sledi. (MG)