Sodelovanja koncernov niso v svetu avtomobilizma nič novega, sploh v zadnjih letih, ko se vsi proizvajalci soočajo z izjemno rastjo stroškov pri razvoju električnih avtomobilov.
Evropski trg malih električnih avtomobilov bo dobil pomembno novost, saj sta Ford in Renault sklenila dogovor, na podlagi katerega bo ameriški proizvajalec že konec desetletja predstavil dva povsem nova električna modela, zasnovana na Renaultovi platformi AmpR. Gre za arhitekturo, ki je temelj novih Renaultovih mestnih modelov in se uveljavlja kot ena stroškovno najučinkovitejših v segmentu.
Proizvodnja obeh Fordovih vozil bo potekala v francoski tovarni ElectriCity, kjer bo Renault skrbel za tehnično zasnovo in industrijsko izvedbo, Ford pa bo modeloma dodal lastne oblikovne in vozne karakteristike. S tem želi ameriška znamka zmanjšati razvojne stroške in hitreje zapolniti praznino v svoji ponudbi kompaktnih električnih vozil.
Napovedana vrnitev majhnega Forda
Ford uradno ne razkriva, katera modela bosta nastala v okviru partnerstva, vendar se v industriji že govori, da bi lahko eden izmed njiju postal električni naslednik nekdanje Fieste. Drugi pa bi najverjetneje zapolnil prostor nad njo – kot majhen SUV z naprednejšo tehnologijo, ki bi presegal trenutno ponudbo, tudi najnovejšo električno Pumo.
Čeprav Ford v Evropi že sodeluje z Volkswagnom pri več električnih projektih, se je tokrat odločil drugače. Renault je namreč v zadnjih letih močno pohitril razvoj novih električnih modelov – Renault 5 je nastal v treh letih, novi Twingo pa v vsega 21 mesecih – kar se neposredno pozna na nižjih stroških.
Fordovo vodstvo je poudarilo, da je Renault s svojo platformo zagotovil bolj ugodne pogoje od konkurence. Hkrati to partnerstvo potrjuje Renaultovo ambicijo, da AmpR postane ena ključnih evropskih električnih arhitektur.
Fordov preobrat v Evropi
V zadnjih letih se je Ford v Evropi močno reorganiziral. Iz ponudbe je umaknil več nekdanjih ključnih modelov – med njimi Focus, Mondea, Galaxy in Fiesto – ter se osredotočil na manjši, a bolj donosen del osebnih vozil. Ob tem želi ohraniti dovolj široko ponudbo, da bo ostala konkurenčna tudi Fordova izjemno močna paleta dostavnikov.
Registracije Fordovih osebnih vozil se na evropskem trgu trenutno gibljejo okoli 360.000 avtomobilov, kar predstavlja 3,4-odstotni tržni delež.
Nastaja nova velesila v razredu dostavnikov?
Dogovor med znamkama sega tudi v področje gospodarskih vozil. Ford in Renault namreč preučujeta tesnejše sodelovanje pri razvoju prihodnjih dostavnikov, kjer se njune prednosti dopolnjujejo: Ford je močan pri srednje velikih kombijih in poltovornjakih, Renault pa pri manjših in večjih dostavnikih, kot sta Kangoo in Master.
Čeprav podrobnosti še niso jasne, pri obeh podjetjih priznavajo, da bi skupni razvoj lahko ustvaril enega največjih igralcev v evropskem razredu lahkih gospodarskih vozil. Hkrati ostajajo odprta vrata tudi za sodelovanje z Volkswagnom, s katerim Ford že danes deli več projektov na področju kombijev in poltovornjakov.


