Peter Podlunšek si je nad kraljevim hipodromom v Ascotu priletel nehvaležno četrto mesto

Dirkanje nad vzorno urejeno, skoraj fluorescentno zeleno travo dirkališča v Ascotu, ki ga obkrožajo visoka drevesa in igrišča za golf, je bilo za tekmovalnega pilota Petra Podlunška precej podobno letenju nad njegovim "igriščem" v Murski Soboti.

Peter Podlunšek si je nad kraljevim hipodromom v Ascotu priletel nehvaležno četrto mesto (foto: Gašper Podbregar) Gašper Podbregar
15. 8. 2015

Žal ta podobnost z domačim terenom ni botrovala vnovičnim stopničkam in naš as je bil na koncu tako četrti, za Čehom Petrom Kopfsteinom, s katerim sta si delila letalo številka 2, Čilencem Cristianom Boltonom in običajno nepremagljivim Švedom Danielom Ryfo, ki je na koncu napravil eno od svojih sicer zelo redkih napak.

Ko se je sezona začela prevešati v drugo polovico, se je Podlunškova forma začela vzpenjati. Da je najhitrejši slovenski motošportnik stopil z zavore in začel leteti bolj zbrano, je bilo jasno že v Budimpešti, kjer se je skupaj z vodilnim v razredu Challenger Danielom Ryfo in Miko Brageotom povzpel na stopničke ter v zrak dvignil pokal za tretje mesto. V Ascotu je močno upal, da bo rezultat lahko ponovil, a nekdo mora biti tudi četrti in ta "čast" je tokrat pripadla njemu.

Sobotni dan v Ascotu je prinesel sonce, pilotom razreda Challenger pa precej naporen dan, ki se je začel s treningom ob 10. uri, kvalifikacijami ob 15h in s temo ob 17.30. Današnji trening je bil za večino pilotov pravzaprav prvi stik s progo. Včerajšnji močan dež, ki se je iz rahlega pršenja, tako značilnega za Anglijo, popoldne obrnil v močan naliv, v katerem bi bilo zaradi slabe vidljivosti nevarno poleteti, je pilotom preprečil treninge. Danes zjutraj so piloti tako prvič tipali teren in izbirali pravo taktiko za kvalifikacije in tekmo (ta pilote razreda Master čaka šele jutri, prične pa se ob 14. uri po lokalnem času). Razpored po treningu je za Podlunška pokazal šele peto mesto, v kvalifikacijah pa je letel bolje in bil na koncu četrti.

Na popoldanski tekmi je startal kot predpredzadnji, pred Boltonom in Ryfo. Ko je ura pokazala, da mu ni uspelo prehiteti Kopfsteina, na startu pa sta bila le še Bolton in Ryfa, ki se redno uvrščata na najvišja mesta, je v igro kot glavni nasprotnik vstopila še sreča. Ta je bila na danes na strani Petra Kopsteina, za katerega je to že druga zmaga v sezoni.

Med piloti razreda Master za jutri najbolje kaže ljubljencu občinstva Paulu Bohnommu ter večnemu osmoljencu Mattu Hallu, ki pa še nikoli ni bil tako pripravljen na zmago, kot prav ta vikend. Hall, ki je bil na treningu daleč najboljši, se je na kvalifikacijah zavihtel na drugo mesto le 26 stotink za Bohnommom. Arch je od kvalifikacij odstopil zaradi tehničnih težav.

Ascot je kraj, kjer je mogoče najmočneje začutiti džentlemensko dušo športa, ki je istočasno tudi najhitrejša motošportna serija na svetu. V posvečen kraj dirkanja, kjer visi obsežen fotoalbum kraljeve družine, zmagovalnih žrebcev in najuspešnejših džokejev vseh časov in ki že od leta 1711 dalje gosti le konjske dirke in nobenih drugih športnih aktivnosti, nima vstopa karkoli povprečnega. Tu vprašanje, kako prvenstvo Red Bull Air Race trenutno kotira v športno-poslovnem svetu, preprosto odpade.

Če vas že zanima: ne, kraljice ni bilo, princa Harryja ravno tako ne (pa čeprav obožuje leteče stroje), dame pa so klobuke zamenjale za športne čepice s šiltom. Celo Royal Ascot enkrat letno, na dan zračne dirke, kjer tekmujejo najboljši čistokrvni piloti na svetu, zamiži na eno oko. :-)

Tekst in foto: TEAM PP37