Petrol na poti električne mobilnosti

28. 10. 2018 | Matija Janežič
Deli

Slovenska družba Petrol je prejšnji teden organizirala eco rally 'road trip' E-na poti, na katerem so predstavili usmeritev v električno mobilnost, ki postaja čedalje večji del njihove ponudbe.

Petrol trenutno upravlja največje omrežje javnih polnilnih postaj za električne in priključnohibridne avtomobile v Sloveniji, široko mrežo gostovanja v Evropi, podporo končnim uporabnikom in spletno mobilno aplikacijo za polnjenje One Charge, ki uporabnikom omogoča polnjenje avtomobila brez neposrednega denarnega plačila, ampak le s skeniranjem kode QR ali vpisom številke polnilnice. Prek aplikacije lahko uporabniki v realnem času preverijo tudi lokacijo in zasedenost polnilne postaje, in ali ta sploh deluje.

Pri Petrolu so razvili tudi celovit poslovni najem električnih avtomobilov, ki v primeru podjetij ali lokalnih skupnosti vključuje upravljanje voznega parka in možnost vzpostavitve lastne polnilne infrastrukture. V okviru poslovnega najema za obdobje od treh do petih let je na voljo vrsta električnih avtomobilov, med katerimi najbolj izstopajo BMW i3, VW e-Golf ter Renaulta Zoe in Kangoo Z.E., cena najema pa je odvisna od avtomobila, časa najema in prevoženih kilometrov. Kot pravijo pri Petrolu, se za poslovne najeme največ odločajo slovenske občine, kjer je na voljo vse več polnilnih postaj za elektrificirane avtomobile. Na Bledu, denimo, ki spada med energetsko najučinkovitejše slovenske občine, je trenutno mogoče na javnih polnilnicah polniti do 36 elektrificiranih vozil.

V Sloveniji je trenutno 320 'počasnih' polnilnih postaj AC, 40 hitrih postaj DC in 18 priključkov Tesla Supercharger, od tega pa je v Petrolovem upravljanju 51  polnilnih postaj AC, 32 hitrih postaj DC ter 12 priključkov Tesla Charger, do konca leta pa načrtujejo, da bodo v sodelovanju z BMW-jem postavili še štiri hitre polnilne postaje. Uporabnikom njihovih storitev sicer omogočajo tudi uporabo polnilnih zmogljivosti v tujini, predvsem v sosednjih državah.

Dirkač in proizvajalec električne energije

Na Petrolovem eco rallyju smo srečali tudi slovenskega dirkača Aleksa Humarja, ki pa tam ni bil le kot uspešen voznik relija, ampak tudi zato, ker na reki Idrijci že dobro desetletje upravlja majhno hidroelektrarno. Ta z okoljsko vzdržnim načinom pridobivanja električne energije vsekakor ustreza prizadevanjem za čisto mobilnost.

Humar nam je povedal, da je njegova elektrarna na reki Idrijci v Slapu od Idrijci, proizvaja pa elektriko z močjo 280 kilovatov. Elektriko oddajajo v električno omrežje in jo prodajajo Petrolu. Na vprašanje, ali se proizvodnja izplača, je odgovoril, da gotovo, saj se sicer tega ne bi lotili. In kako je prišlo do odločitve za elektrarno? Njegova družina je imela do leta 1953 ne istem mestu žago, potem pa so jim vzeli koncesijo. Pozneje so se odločili za gradnjo majhne elektrarne, ki je začela delovati leta 2009. In kakšne so izkušnje s proizvodnjo elektrike? Na začetku je bilo precej živčno in napeto, saj se je bilo treba upravljanja elektrarne še naučiti, zdaj pa z njo ni težav.

Ali razmišljajo o širitvi na fotovoltaiko ali druge vire energije? »Ne, saj kraj, kjer elektrarna stoji, ni dovolj osončen za kaj takšnega. Poleg tega se kljub temu, da se veliko govori o povečanju zelene energije, na tem dejansko ne dela veliko. Težko je tudi urediti kakršnekoli dokumente za spremembe in širitev elektrarne. Bo pa čas pokazal, kako se bodo stvari razvijale.«

Kaj pa meni o električnih avtomobilih? So vsekakor smer, v katero vsi stremimo. Meni, da so za mesta kar prava stvar, drugje pa bodo za zdaj bolj v ospredju druge rešitve. Kaj pa električno dirkanje? Njegovo osebno mnenje je, da si električnega dirkalnika v reliju še ne predstavlja, saj je eden od čarov dirkanja denimo tudi močan zvok motorja. A tudi tu velja, da spremembe prihajajo in videli bomo, kaj bo prinesel čas.