Peugeot Fractal - električni kupe za mestno okolje

Peugeot je pripravil študijo električnega urbanega kupeja z imenom Fractal, ki napoveduje predvsem prihodnje zmožnosti vozniškega okolja i-Cockpit, ki ga nadgrajuje s poudarjenimi zvočnimi občutki. Uvaja tudi poseben zvok, s katerim nase opozarja pešce in kolesarje.

Peugeot Fractal - električni kupe za mestno okolje (foto: Peugeot) Peugeot
1. 9. 2015

V Fractalu so sistem i-Cockpit, s katerim je voznik doslej komuniciral preko vida in dotikov, nadgradili še s sluhom, s čimer naj bi vožnja postala še bolj instinktivna. V StelLab, raziskovalni enoti koncerna PSA Peugeot Citroën, so razvili zvočni sistem 9.1.2 v čigar osrčju je sistem basovskih zvočnikov, vgrajenih v hrbtišča sedežev, ki s pomočjo akustike neposredno vplivajo na voznika in potnike. Zvočni vtis okrepita tudi prostorska razprostranjenost in dinamičnost zvoka.

Pri določanju identitete zunanjost in notranjosti je sodeloval tudi zvočni oblikovalec Amon Toblin, ki je poskrbel, da je avtomobil sinhroniziran s svojim okoljem. "Head Up" zaslon je opremljen s holografsko sliko in poševno ploščico, na kateri se prikazujejo dodatni podatki in daje vtis globine, voznik pa si lahko prikaz uredi po svoje. 80 odstotkov notranjih oblog, ki s svojo tridimenzionalno mrežasto obliko dušijo zvok, so izdelali s pomočjo tridimenzionalnega tiska. Voznik lahko z avtomobilom komunicira preko dveh ploščic na dotik na obeh straneh volanskega obroča, povezava s pametno uro pa mu v vsakem trenutku omogoči v pogled v podatke o napolnjenosti baterij, času polnjenja, notranji temperaturi in lokaciji avtomobila. Z uro lahko tudi odpira vrata in upravlja naprave v avtomobilu. Ker je električni pogon tih, avtomobil ustvarja tudi posebno zvočno kuliso, s katero nase opozarja pešce in kolesarje. Zvok se razlikuje glede na to, če avtomobil pospešuje, zavira ali vozi z enakomerno hitrostjo.

Kot rečeno je pogon električni, sestavljata pa ga dva 75-kilovatna elektromotorja na obeh premah, ki se napajata iz litij-ionske baterije s kapaciteto 30 kWh v vzdolžnem grebenu. Elektrika zadostuje za dobrih 450 kilometrov vožnje, 1000 kilogramov težak avtomobil pa 100 kilometrov na uro doseže v 6,8 sekunde. Skupna moč motorjev 150 kilovatov se po potrebi razporeja med obema premama, za boljšo lego pa skrbijo tudi zračne vzmeti, ki omogočajo spreminjanje oddaljenosti dna od tal med 7 in 11 centimetri.