Povišane carinske dajatve so v resno finančno krizo pahnile še eno znamko koncerna Volkswagen.
Nove 20,7-odstotne carinske dajatve, ki so v veljavo prišle oktobra, so se pridružile že obstoječi 10-odstotni tarifi in prizadanejo vse električne avtomobile proizvedene na Kitajskem ter prodane v Evropi. Zdaj pa že resno ogrožajo proizvodnje nekaterih proizvajalcev. Tokrat je na udaru Seat, ki mu dajatve povzročajo na stotine milijonov evrov izgub.
Ta ukrep, ki naj bi ščitil domače proizvajalce, ima po besedah Wayna Griffithsa, direktorja podjetja SEAT, ravno nasproten učinek. Novi Cupra Tavascan, električni SUV srednjega razreda, izdelan v tovarni skupine Volkswagen v kitajski provinci Anhui, je namreč ključni model za zmanjševanje emisij in doseganje finančnih ciljev znamke SEAT. A zaradi visokih dajatev naj bi jih povzročil ogromne izgube – samo v letu 2025 naj bi stroški narasli za stotine milijonov evrov.
Grozi ustavitev proizvodnje in odpuščanja
Griffiths je v intervjuju za Reuters opozoril, da bo, če EU ne zniža tarif do konca prvega četrtletja 2025, Seat primoran ustaviti proizvodnjo Tavascana in odpustiti do 1.500 delavcev. Posledično bi ukrep močno prizadel tudi španska delovna mesta, saj bi morali zmanjšati proizvodnjo vozil z notranjim zgorevanjem, da dosežejo emisijske cilje, ali pa kupovati drage ogljične kredite, kar v njihovi trenutni finančni situaciji seveda ne pride v poštev.
Seat in skupina Volkswagen redno pozivata Evropsko komisijo k znižanju dodatnih tarif, pri čemer je španski premier Pedro Sánchez apeliral na predsednico komisije Ursulo von der Leyen, da rešitev in jasne odgovore potrebujejo hitro, še pred zaključkom prvega četrtletja, drugače bodo primorani v odpuščanja. Predlagajo, da bi bila idealna rešitev vrnitev na originalno 10-odstotno tarifo.
Novo na Metroplay: Pižama in strokovnjakinja za prehrano Lana Trampuš razbijata mite o proteinih | Več vem, bolje jem