S simbolično zasaditvijo prve lopate je danes na Betinovem klancu na Bledu stekla gradnja prve faze blejske južne obvoznice. Gre za zgodovinski dogodek, na katerega so zlasti Blejci čakali več kot 50 let. Pol stoletja namreč že tečejo pogovori o nujnosti izgradnje ceste, ki bo območje Blejskega jezera razbremenila motornega prometa.
Kot je izpostavil minister za infrastrukturo Bojan Kumer, so po pridobitvi pravnomočnega gradbenega dovoljenja sedaj pohiteli z začetkom del. Če bodo vremenske razmere dopuščale, bo gradnja morda končana že do konca naslednjega leta, drugače pa v drugem četrtletju leta 2024. Veliko bo pri tem odvisno od zimskih vremenskih razmer.
Gradbeno dovoljenje je bilo izdano aprila, vendar se je zapletlo s pritožbo enega od deležnikov, oktobra pa je vendarle postalo pravnomočno. Že pred tem je bil izbran tudi izvajalec del, in sicer Gorenjska gradbena družba, ki je tako lahko ta mesec začela pripravljalna dela.
Prva faza blejske obvoznice, ki bo stala 6,3 milijona evrov, obsega rekonstrukcijo krajšega odseka regionalne ceste Lesce-Bled z rekonstrukcijo križišča na Betinu. V sklopu del so predvideni novogradnja spiralnega dvopasovnega krožnega križišča, premostitveni objekt z regulacijo potoka Rečica, podhod za pešce in kolesarje pod krožiščem, protihrupna zaščita ter komunalna in krajinska ureditev.
Prvi fazi bosta sledili še druga in tretja. Druga obsega traso od odkopa do predora Straža, tretja pa cesto čez Mlinsko polje. Kot je povedal minister Kumer, je treba tam še zaključiti določene odkupe zemljišč. "Aktivnosti potekajo zelo intenzivno," je zagotovil minister, ki verjame, da časovnica celotnega projekta ni ogrožena.
"Napnimo vse sile, pomagajmo in se veselimo tistega trenutka čez štiri leta, ko bomo stali na drugem koncu ceste," je pozval blejski župan Janez Fajfar. Vesel je, da so po več kot pol stoletja od začetka pogovorov glede južne razbremenilne ceste sedaj vendarle prišli do točke, ko se dela začenjajo.
"Bled je glavna razpoznavna podoba vse Slovenije in nevzdržno je, da se tu vsi od domačinov do najvišjih gostov vozimo po nemogočih cestah in skozi center," je opozoril Fajfar. Ob tem je spomnil, kako pomembna je bila izgradnja severne obvoznice. Sedaj pa se vendarle začenja tudi gradnja južne obvoznice proti Bohinju.
Bohinjski župan Jože Sodja je izpostavil, da je po vseh letih muk pridobivanja dokumentacije in finančnih sredstev današnji dogodek res zgodovinski tako za Bled kot za Bohinj.
Bled se bo rešil prometne gneče skozi center, razbremenila se bo jezerska skleda in lahko se bo uredil mirujoč promet. Prav tako se bo lahko uredilo komunalno omrežje, saj pod obstoječo cesto teče glavni mešani kanal.
Bohinjci bodo z južno blejsko obvoznico dobili lažjo in hitrejšo pot do svojih krajev. To je predvsem pomembno za vse, ki se iz Bohinja vozijo na delo v druge kraje in ki ob poletni gneči včasih potrebujejo celo eno uro, da se prebijejo skozi Bled. Tudi to je razlog, da se mladi izseljujejo iz Bohinja.