Sedanje zahteve hitrega razvoja avtomobilske tehnike pospešujejo tudi razvoj motorne tehnologije. O tem govorijo tudi vsakoletne podelitve naslovov izbora za motor leta.
Tako so na stuttgartskem sejmu v okviru vsakoletnih razstav konstrukcijske in druge strojne opreme proglasili letošnje dobitnike naslovov motor leta. Izbira jih mednarodna žirija avtomobilističnih novinarjev z vsega sveta, sestavlja jo 82 članov iz 34 držav. Letošnji izbor je bil že šestnajstič.
Letošnji dobitniki dokazujejo, kako hitro se v zadnjem času razvija motorna tehnologija, ki omogoča večje zmogljivosti in nižjo porabo ter hkrati tudi zmanjšuje emisijske vrednosti. Tehnologija dodatnega (prisilnega) polnjenja je v pomoč pri vse številnejših motorjih, vseeno pa je en sam 'neturbo' motor (Ferrarijev) pobral kar dva naslova. Zdi se, kot da so glasovalci močno upoštevali tudi napore konstruktorjev glede zmanjševanja teže motorjev pa tudi uveljavitve tehnologije direktnega vbrizga (pri bencinskih). Še posebej je zanimivo, da se vse bolj uveljavljajo motorji z manjšo delovno prostornino. Niso pa se mogli izogniti niti povsem električnim motornim pogonom. Vse je najbolj prepričal Teslin Model S, za katerega je ugledni novinar Georg Kacher izjavil: 'Ta motor bo spremenil vse!'
Vsekakor pa je zanimiv tudi Fordov tisoč kubični trivaljnik EcoBoost, ki je že tretje leto zapored zmagal v skupni oceni in prejel naziv 'mednarodni motor leta 2014', ob tem pa tudi zmago v razredu motorjev do enega litra delovne prostornine. Temu je prvo mesto prisodil tudi slovenski predstavnik v žiriji za motor leta, Tomaž Porekar, ki je v utemeljitev, zakaj tisoč kubični Fordov motor zapisal: 'S kolikšno enostavnostjo ta motor zagotavlja primerno moč za prijetno in varčno vožnjo, se ob prvem stiku z njim zdi skoraj neverjetno. Ker ga zdaj najdemo že v številnih Fordovih modelih, tudi v avtomobilih nižjega srednjega razreda, pa je njegovo vodilno mesto povsem upravičeno.'
Dobitniki naslovov so:
- Mednarodni motor leta: Ford 999 'kubikov' (Fiesta, Focus, B-Max, Ecosport itd.)
- Novi motor leta: Mercedes-Benz 2,0 (A45 AMG)
- Športni motor leta: Ferrari 4,5 V8 (458 Italia)
- Zeleni motor leta: električni pogon Tesla (Tesla Model S)
- Motor leta do 1 liter: Ford 999 'kubikov' (Fiesta, Focus, B-Max, Ecosport itd.)
- Motor leta od 1 do 1,4 litra: Volkswagen 1,4 TSI (VW Polo, Golf, Audi A1,Seat Ibiza, Leon, Škoda Fabia RS)
- Motor leta od 1,4 do 1,8 litra: BMW/PSA 1,6 T (Mini Cooper S, Peugeot 208 in 208 GTI, RCZ, 308, Citroën DS3 itd.)
- Motor leta od 1,8 do 2 litra: Mercedes-AMG 2,0 T (Mercedes-Benz A45 AMG)
- Motor leta od 2 do 2,5 litra: Audi 2,5 TFSI (RS Q3)
- Motor leta od 2,5 do 3 litre: BMW 3,0 Twin Turbo (135i, 235i, 335i, 535i, X3 35i, 640i, 740i)
- Motor leta od 3 do 4 litre: McLaren 3,8 V8 (McLaren 650S, 12C)
- Motor leta nad 4 litre: Ferrari 4,5 V8 (458 Italia)
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj