Pogon na vodik se širi: Honda FCV

24. 11. 2014
Deli

Honda nadaljuje 10-letni razvoj električnih avtomobilov z gorivnimi celicami. FCV Concept je napoved serijskega avtomobila.

Leta 2003 je Honda pričela prodajati (le na lizing) enega takrat najnaprednejših avtomobilov, model FCX z gorivnimi celicami za proizvajanje elektrike. Leta 2005 je sledil FCV, ki je bil na voljo tudi zasebnim kupcem. Pred šestimi leti so na trg poslali FCX Clarity, ki smo ga preizkusili tudi pri Avto magazinu.

S predstavitvijo konceptnega FCV na salonu v Los Angelesu Honda to zgodbo nadaljuje. Nove gorivne celice, ki os jih razvili za FCV, so tretjino manjše od dosedanjih, hkrati pa iz litra prostornine, ki ga zasedejo, razvijejo precej več energije. 3,1 kW na liter je meja, ki so jo s FCV postavili pri Hondi, skupaj pa lahko njihov paket proizvede okroglih 100 kilovatov. Zaradi boljše energijske gostote so lahko Hondini inženirji sedaj kompleten pogonski sklop, torej gorivne celice, elektromotorje in vso pripadajočo elektroniko prvič zapakiral kar pod motorni pokrov, tako je v zadku avtomobila nameščena le posoda za vodik. Ta zdrži pritisk do 70 MPa, kar pomeni, da je v njej vodika za več kot 700 kilometrov, polnjenje pa traja okoli tri minute.

Serijski avto, ki bo nastal s tehnologijo koncepta FCV, naj bi na trg prišel marca 2016.

Novo na Metroplay: "Ne obstaja tema, o kateri se ne bi smeli šaliti!" - Lado Bizovičar | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem