Pogon za električne avtomobile iz Letrike

13. 5. 2014
Deli
Pogon za električne avtomobile iz Letrike

Šempetersko podjetje Letrika, ki proizvaja električne komponente, med njimi tudi motorje in krmilnike za pogon električnih viličarjev, golf vozil, malih štirikolesnikov ter motor za električno vozilo Renault Twizy, je predstavilo sodoben visokonapetostni pogon.

Po treh letih razvoja je Letrika predstavila še visokonapetostni pogonski sistem moči nad 50 kW, uporaben za pogon vozil z maso nad eno tono, torej namenjen klasičnim električnim avtomobilom. Sistem je zelo kompakten in praktično brez vzdrževanja, saj nima obrabljivih delov. Ima izkoristek okoli 93%, kar je trikrat bolje od motorjev z notranjim izgorevanjem, ki dosegajo izkoristek 30%. Motor je seveda sposoben tudi regeneracije energije, kar pomeni, da se le-ta ob zaviranju ali spuščanju vozila vrača v baterije in s tem podaljšuje doseg vožnje.

Motor novega sistema je bil sicer v celoti razvit v Letriki, razvoj krmilnika (inverterja) pa je potekal v sklopu projekta SiEVA, ki je sofinanciran z državnimi in evropskimi sredstvi, ter deloma tudi v sodelovanju z Mariborskim tehnološkim centrom TECES.

Pogonski sistem so v realnih pogojih testirali v Inštitutu Metron Andreja Pečjaka, ki z Letriko sodeluje že dlje časa. Na elektriko predelana šestsedežna Mazda5, v katero je vgrajen Letrikin HV pogonski sistem, pri polno obremenjenem vozilu ne porabi več kot 200 Wh/km, kar pomeni, da z 1 kW/h (cena pod 0,1 EUR) povprečno lahko prevozi 6-7 km, to pa predstavlja strošek pod 2 EUR/100 km, doseg pa je (računsko, saj še ni bil preizkušen v praksi) okoli 700 kilometrov.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja